REPORTAŽE

14. 4. 2013

Noctiferia

Orto Fest, Orto Bar, Ljubljana / 11. 4. 2013

Na kratko: glasno, dodelano, sveže in razprodano. To zadnje dejstvo je razočaralo še okoli sto potencialnih obiskovalcev, ki so se nekoliko predolgo mudili okoli šanka. Glede na časovno sovpadanje s koncertom Vreid & Co. na Metelkovi se nad kulturo obiskovanja tovrstnih koncertov ni moč pritoževati.
Preselimo se v koncertni prostor. Noctiferia se z nastopi v slovenskem glasbenem prostoru pojavlja premišljeno redko, vsak koncert pa se ob čednem opusu predstavlja tudi tematsko – prejšnje leto nam je band v škofjeloški Ostrigi serviral set z glavnino iz časa Per Aspere, tokrat pa so nas zmamili z vestjo o predstavitvi novih glasbenih stvarjenj. Menjajo se frizure (nova podoba Giannija namreč spominja na rockabilly sceno), menjajo se prijemi in zvoki, rdeča nit banda pa ostaja v bogokletni noti.
Pretežno ljubljansko zasedbo smo bili primorani spremljati skoraj nepremično v neudobni gneči ob močni medijski podpori, začetna pozicija v dvorani je za večino pomenila tudi končno. Nekaj pred pol enajsto uro se je odvil teatralni intro z vojaško koračnico, med katero se nam je razkrila podoba banda na odru. Takoj pade v oči vizualna dovršenost in usklajenost zasedbe. Če privzamemo, da med svetovno najbolj znane slovenske zasedbe sodijo Laibach, je prav zanimivo spremljati, kako se svetu sedaj odpira drug band, ki ravno tako portretira uporabo režimskih simbolov. Močni vizualni komunikaciji daje dodatno prepričljivost Giannijev vokal, ki je tokrat demonstriral še posebej odličen nadzor nad tonom in presunil z nekaj višjimi screami, podprtimi z Uroševim back vokalom – izredno delujoča kombinacija, ki z lahkoto parira tisti iz Behemoth (načrtno povezujem prav s tem bandom, kjer so glasbeniki ravno tako navdušili z vizualnim pristopom; tu nimam v mislih zgolj obleke in ličil, temveč predvsem samo telesno držo, s katero toliko silovitejše z odra bruhne prepričljiva samozavest). Basi so vibrirali v pljučih, rušile so osemstrunske kitare, solaže in matrica pa so odpirale povsem nove zvočne dimenzije.
Prvi set pesmi je predstavljal ploščo Death Culture (2010) in če se je med uvodnim Chatarsis zvok bolj kot ne še nastavljal, je Delluders And Followers zvenel naravnost vrhunsko in v ospredje porinil tako bas vložke kot tudi Romana na ritem kitari v odličnem duetu z Igorjem v zaključni solaži. Vokal odlikuje razločnost in moč, primerljiva z vokalom avstrijskega death metal banda Violent Devoties, kjer pevčev glas namesto tipičnega prašičjega krika bolj spominja na rjovenje leva, če si za primerjavo že izbiramo živalsko kraljestvo. V naboru pesmi je največ aplavza iz sicer srednje ogrete publike iztisnil Demoncracy, ki se je občinstvu približal z videospotom. Nastop je delil ali pa povezal frontmanov govor, v grobem razdeljen na tri dele. V prostoru, nabitem z nekaj oboževalci, sicer pa znanci iz vseh življenjskih obdobij, ki so metalsko zgodbo pisali le kos svoje poti, prepričljiv govor ob četrtkasti, ne preveč pijani publiki gotovo ni lahka naloga. V prvem sklopu je šlo za predstavitev banda in njegove zgodovine, ki je potekala v nekoliko trdem celjskem dialektu, kar zna sredi prestolnice zveneti nekoliko zbadajoče, fenomenalno pa je bila izpeljana bolj nastopaško pripravljena točna predstavitev mercha, a o standardni izbiri moških in ženskih majic ne duha ne sluha. Gianni je tako prepričljivo izvršil svoj naučeni nastop, pri čemer je vsako besedo utrdil zdaj nasmeh, zdaj ples obrvi, malo pa je zmanjkalo pri prostem govorjenju, a kdo bi zameril, slovenščina je žal štorast jezik za retoriko. Noctiferia tako glasbeno kot tudi tržno ponuja nekaj novega, saj lahko namreč zdaj v blasfemična gesla zavijete kar svoje hišne ljubljenčke. Tretji krajši premor je napovedal predstavitev novitet, kjer je bilo posebej poudarjeno, da so imeli deset vaj, pri čemer nisem povsem štekal, ali naj bi to predstavljalo število, ki odstopa od povprečja v presežku ali pomanjkanju vadbe. Kaj kmalu se je izkazalo, da nova Noctiferia kreira izredno zahtevne poliritmične strukture, ki zahtevajo izreden fokus, vzporednice pa lahko iščemo v bandih tipa Meshuggah. Glede na nenadno popularnost tega banda v naših koncih, gre v tem smislu za odlično potezo. Prvega v sklopu novih komadov, kjer pride v ospredje tehnika bobnarja Matjaža in nekaj naprednih synth vložkov, je publika sprejela z navdušenjem, skladbe, ki so mu sledile, pa so bile predstavljene z nekaj napakami in niso šle tako v slast. Vzdušje je popravil poseg v obdobje Slovenske Morbide, med katerim se je v publiki razvil moshpit in nekaj jump momentov. Dogajanje je umirila pesem Mara, tempo pa je spet narastel s Holy Man z istega albuma, pri katerem ne morem prehvaliti Nardinovih solaž. Umetne harmonije, uporaba tremolo ročice, odigrano s konjskimi jajci, 100% užitek. Band se je s setom skoraj popolnoma iztrgal iz krempljev branilcev stare zaveze, ko se je Noctiferio še povezovalo z black metalom, a so set vseeno zaključili s Fond Of Lies z legendarne Per Aspere, ki je v pogon pognala tudi tiste, ki sicer zelo cenimo novejši glasbeni pristop in objektivno odlično glasbeniško delo, vendar novitet v srcu ne čutimo tako iskreno. Na račun smo tako prišli vsi in bili z izvedbo zadovoljni, prostor pa se je po koncertu na mah izpraznil v iskanju molekul svežega zraka.
Noctiferia je z nastopom upravičila navdušenje, ki ga lahko vidite v turnejskih posnetkih predprejšnjega leta, metalsko barko, ki sicer pluje v umazanih in kalnih vodah, pa je s svojevrstnim pristopom speljala na pot visoke kulture. Odlično vzdušje se je v tradicionalni Kadilnici Of Death, kjer je tekom večera potekal tudi metal bolšjak, nadaljevalo v zgodnje jutranje ure, kar vsekakor prispeva k temu, da glasbena scena v Ljubljani že dohiteva ali v nekaterih pogledih celo presega tisto, o čemer smo včasih le prestrezali vesti iz tujine.

SORODNE VSEBINE:
18. 4. 2016Orto Fest: Avven, Puppetz / Galerija
15. 4. 2016Orto Fest: Requiem / Galerija
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana