Na današnji dan
2011
Amon Amarth izdajo svoj osmi album Surfur Rising
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

INTERVJUJI

9. 1. 2020

Ofdrykkja

Spraševala: Tina Urek

Švedski DSBM trio Ofdrykkja je ena izmed tistih black metal zasedb, ki je pri meni dobila posebno mesto med kopico temačnih bendov, katerim rada prisluhnem vsaj nekajkrat tedensko ali mesečno. Fantje so preteklo leto izdali album Gryningsivor, ki predstavlja prvo svetlo točko po težki zgodovini zasedbe. Ko mi je bila poleg recenzije ponujena še možnost intervjuja, sem jo takoj zagrabila. Sicer bi z največjim veseljem intervju opravila v živo, a je bila tudi opcija preko elektronske pošte v tem primeru zadovoljiva.

TINA: Vaše glasbeno popotovanje je bilo kar težko. Projekt ste začeli kot osebe, odvisne od različnih subtanc. Odvisnost je pripeljala celo do zaporne kazni – vaš drugi album Irrfärd je bil napisan za rešetkami. Ali nam lahko v nekaj stavkih zaupate, kako je bilo v tem času? Kako je potekalo pisanje, ustvarjanje glasbe? Kam vam je glasba takrat pomenila?

DRABBAD: V zaporu sem imel akustično kitaro in pisal riffe. Nekatere sem imel tudi priložnost zvaditi z električno kitaro in bobni. Nekajkrat sem celo vadil celotne komade z drugimi zaporniki. Večji del dneva sem tako preživel v celici ob igranju akustične kitare. Pisanje in vaja. Pisanje in vaja. Glasba mi pomeni ogromno in tudi v zaporu mi je. Bila je izhod iz realnosti, vsaj za nekaj časa.

TINA: Ko poslušaš prvi dve izdaji, čutiš bolečino in trpljenje duše. To je prvinsko in zelo realno. Prav takšen je tudi zvok na albumu – surov, s pridihom skandinavskega black metala. Kakšen je bil proces nastajanja prvih dveh albumov? Ali ste vse posneli doma ali ste delali v studiu?

AHLSTRÖM: Prvi album je bil praktično v celoti posnet pri meni doma– izjema so bili le vokali in določeni deli bobnov. Produkcija nam takrat ni pomenila praktično nič, prav tako nismo imeli izkušenj s snemanjem, kljub temu da smo se že prej ukvarjali z glasbo. Namesto tega je bil poudarek na čustvih in temni melanholiji, kar je kar dobro reflektiralo takratno obdobje naših življenj. Z vsem skupaj so sovpadala tudi besedila in sam koncept glasbe. Glasbo drugega albuma je v večini napisal Drabbad iz zapora in je veliko bolj blackmetalski. Tokrat smo celoten album posneli v studiu. Konceptualno smo se za en korak oddaljili od prve izdaje, dodali elemente narave in se začeli oddaljevati od prvotne dsbm aure. Takrat smo bili v procesu spreminjanja naših življenj in od tod tudi ime Irrfärd, kar lahko prevedemo v »potovanje po nenačrtani, neurejeni poti«.

TINA:
Kdo oziroma kaj so bile vaše inspiracije v tem času? Ali ste se zgledovali po katerih bolj znanih imenih skandinavske black metal scene?

AHLSTRÖM: Ko smo začeli, me je najbolj privlačila čustvena, melanholična glasba. Moja inspiracija so bili različni bandi iz različnih zvrsti, kljub temu da je skandinavska black metal scena, še posebej norveški black metal, zelo vplival na moje življenje že pred Offdrykjo.

TINA:
Kako pa so potekale vaje glede na to, da ste člani imeli različne zdravstvene težave? Ste sploh vadili ali je vaša glasba enostavno samo nastala in bila posneta ravno takšna, kot je bila?

AHLSTRÖM: Ne, nikoli nismo imeli vaj kot »normalni« bendi. Največkrat smo imeli zgolj internetne izmenjave glasbe – drug drugemu smo pošiljali datoteke. Glasbena inspiracija in naše delo je bilo povsem spontano in naključno. Včasih smo se srečali v živo – ta srečanja so bila izjemno redka. Kljub vsemu je na koncu nastal album. Ko je bil Drabbad v zaporu, so naši pogovori potekali preko pisem.


TINA:
Vaš aktualni CD sem poslušala kar nekajkrat in zoro ter prebujanje je čutiti bolj kot kadarkoli. Kako ste se počutili ob pisanju in snemanju te izdaje? Zvok na albumu je sicer še precej surov, in kljub temu da je mnogokrat depresiven in žalosten, oddaja veliko pozitivne energije. Najboljši »dodatek« je, po mojem mnenju, neverjeten vokal Mirande Samuelsson, ki daje nekakšno vilinsko vzdušje. Za njen odličen vokal prej nisem vedela, tako da je bilo to še eno odlično odkritje.

AHLSTRÖM: Zadnji album je bil veliko bolj organiziran, tudi mi smo postali veliko bolj izkušeni kot »tim« in kot glasbeniki, še vedno pa se učimo. Vedno poskušamo reflektirati napredovanje naših življenj v koncept in glasbo, nagibamo pa se k bolj spiritualni poti v konceptu nordijske narave in melanholije. Mirando smo našli povsem po naključju, ko smo iskali žensko vokalistko za komad »In i natten«. Mirandin kanal na portalu Youtube je privabil mojo pozornost z odličnimi priredbami švedskih folk pesmi. Poje jih s tako strastjo, da sem tvegal in jo vprašal, če bi bila pripravljena sodelovati z nami. Privolila je, da bi poizkusili, in rezultat je bilo sodelovanje pri petih komadih.

TINA:
Kar nekaj besedil na novem albumu opisuje oz. se navezuje na naravo. So bili gozdovi vaše domovine zatočišče, inspiracija, vodilo k »svetlejšim« dnem?

PESSIMISTEN: Ja, zame osebno je narava moje zatočišče. Že od otroštva. Bil sem zelo težaven otrok, zato so bili gozdovi edino mesto, kjer sem lahko zadihal in počival. V začetnih letih šolanja sem verjetno veliko več časa preživel v gozdovih kot pa v učilnici. Ko smo se preselili v mesto, sem svoje zatočišče žal izgubil in po nekaj letih je povezanost izzvenela. Znašel sem se v mestu, kjer ni bilo prostora za umik pred preobremenjenostjo, premočnim stresom in anksioznostjo. Desetletje teme je nasilno prešlo skozi moje življenje, preden sem ponovno našel pot k mojemu zatočišču. Glede na to je seveda povsem logično, da je povezava z naravo v Gryningsvisor tako močna – album je namreč prvi snop svetlobe po dolgi in res temni noči. Tematika narave ne predstavlja samo mojo pot nazaj v gozd, ampak tudi mojo pot k pravemu jazu.


TINA: Razvoj vaše glasbe je res nekaj posebnega, nekaj, kar bi z veseljem slišala v živo. Ali ste kdaj razmišljali o koncertih? Seveda si predstavljam, da bi bilo starejši material res težko odigrati v živo.

AHLSTRÖM: Ne, starejši material sploh ni razlog, zakaj ne igramo v živo. Glavni razlog za nas je enostavno to, da nimamo dovolj motivacije, da bi stopili na sceno, na oder in odigrali material pred publiko. Iz moje perspektive to enostavno ni nekaj zabavnega. Morda se bo to kdaj spremenilo, nič ni trdno zapisano.

TINA: Na vašem zadnjem albumu ste naredili svojo različico švedske legende Herr Mannelig. Koliko vam pomenita zgodovina Švedske in Skandinavije ter skandinavska mitologija? Novi album ima namreč res poseben zvok, ki večkrat daje občutek gozdov, magije, vikinških ritualov in podobno.

AHLSTRÖM: Veliko raje kot globoko raziskovanje zgodovine in mitologijo skušamo ujeti nordijsko esenco. Res je, da bistvo, zvok in sama esenca izhajata prav od tam, ampak za nas je ta bolj inspiracija na sodoben način. Torej to, kar je nordijski zvok, bistvo, esenca danes.

TINA: Kaj pa je danes vaša glasbena inspiracija, oziroma bolje rečeno, kakšna glasba vas trenutno pritegne? Ali cenite velik nabor skandinavskega folk metala, ambientalnega black metala in tudi nemetalskih instrumentalih folk projektov, ki so trenutno kar popularni in v porastu?

AHLSTRÖM: Pri glasbi seveda vsak prispeva nekaj svojega. Ampak če povem kar zase, moja inspiracija je v večini primerov izven metal scene. Zelo me pritegnejo melanholične melodije, ki jih najdem v klasični glasbi, švedski folk glasbi, instrumentalnih ambientalnih projektih in pri kantavtorjih.

SORODNE VSEBINE:
24. 12. 2019Ofdrykkja - Gryningsvisor / Recenzije
3. 10. 2019Ellende - Lebensnehmer / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija