12. 5. 2005
Beyond Twilight - Section X
Massacre Records, 2005
»Hudičeva dvorana slavnih« je bila zadnja postaja Jorna Landeja pred odhodom k Masterplan in seveda je bil odhod iz ekstravagantnih perfekcionistov Beyond Twilight neizbežen. Najti adekvatno zamenjavo za njegovo fantastično predstavo na prvencu, najti primernega vokalista za koncept Beyond Twilight se zdi vse prej kot lahko delo, vendar je danskemu »čarovniku« Finnu Zierlerju to uspelo.
Nov vokalist Kelly Sundown Carpenter prihaja z onstran Atlantika, njegove vokalne sposobnosti in interpretacija ni daleč stran od Jorna, ob tem pa je dobro, da ga ne poizkuša posnemati. Njegov vokal je nekoliko bolj surov, ima odlično sposobnost spreminjanja glasu in z interpretacijo ustvarjati dramatično atmosfero, kar izredno uspešno ponazarja s »faustovskim« načinom deklamiranja v The Dark Side. Da pa ne bi ostajali samo pri vokalih, alfa in omega Beyond Twilight je Finn Zierler in njegov izjemen potencial pri pisanju glasbe ter inovativnem igranju klaviatur. Prvenec The Devil's Hall Of Fame je bil eden najbolj unikatnih in originalnih metal izdelkov zadnjih let. Section X predstavlja nadaljevanje začetega in odmik od vsega, kar trenutno izhaja. To dokazuje že omenjena dramatična interpretacija, nenavadni in inovativni aranžmaji, predvsem na področju klaviatur, temačna epskost, občasno približevanje doom atmosferi in spuščanje v progresivne metal forme, zmerna orkestralnost in pompoznost v stilu soundtrackov ter vključevanje mogočnih zborovskih vložkov. V skladbah so perfektno vpeljane menjave različnih razpoloženj in emocij od paničnih, skoraj histeričnih, do svetlečih, upajočih; strukture so daleč stran od hitro konzumiranih, preden do potankosti spoznaš vse detajle, potrebuje album kar nekaj poslušanj. Hitreje obvladljiva dela albuma sta, predvsem zaradi zelo spevnega refrena, The Path Of Darkness in Ecstasy Arise.
Ob vsej odličnosti imajo Beyond Twilight to »nesrečo«, da so si že s prvencem postavili izredno visoke standarde in tako Section X vsaj z vidika originalnosti ne dosega svojega predhodnika in ni več tako presenečenje. Vseeno pa gre tu za izjemno delo, kvalitetno na istem nivoju.
Matjaž