RECENZIJE

6. 7. 2018
Ghost - Prequelle
Loma Vista Recordings, 2018

Da so Ghost izdali nov album, to vedo zdaj menda že vsi. Tako tisti, ki so nad bandom navdušeni, kot tudi tisti, ki jih organsko ne premorejo. Po 12 letih delovanja je to bandov četrti album, nosi pa naslov Prequelle. In še en podatek, ki nima s samo glasbo nobene neposredne veze: album kot za šalo osvaja prva mesta različnih glasbenih lestvic evropskih držav.

In zakaj je tako? Zakaj je aktualni celovečerec iz hiše Ghost spet tako zelo popularen? Marsikdo je razlog za ponovni uspeh pripisal okoliščini, da naj bi Ghost zveneli še bolj popish in manj metalsko kot v preteklosti. Da se je zasedba po razkritju identitet posameznih članov odrekla določenemu deležu metala v svoji glasbi, zagotovo ne moremo zanikati. Toda enostavno zamahniti z roko in trditi, da so pač postali pop metal band, je pa tudi daleč od resnice. Prequelle je po eni strani logično nadaljevanje predhodnika Meliora, po drugi strani pa ponuja dosti več počasnejših, sentimentalnejših trenutkov, ki jih nekateri radi – kot predhodno že ugotovljeno – klasificirajo kot pop.

A komadi, kot so Faith, See the Light, Life Eternal ali predhodno kot single izdan Rats, bi se lahko brez težav znašli tudi na Meliori, saj vsebujejo več kot dovolj kitarskih delov, ki jih nekateri sicer tako zelo pogrešajo. Teh je več kot dovolj tudi v komadu Dance Macabre, čeprav ta pod črto izpade že tako zelo mehko in všečno pocukrano, da bi se brez večjih težav lahko znašel tudi na kakšni »Kuschel-Rock« kompilaciji. A vse to je nekaj, kar smo lahko od Ghost tudi pričakovali, zaradi česar me ne preseneča, da na Prequelle prevladujejo baladne kompozicije, ki svoj vrhunec doživijo v začetku druge polovice albuma s Pro Memoria, ki se z odličnim orkestralnim vložkom postavlja ob bok zelo všečnemu He Is z že omenjenega predhodnika.

Toda aktualni celovečerec kljub številnim pričakovanim in zaželenim elementom vseeno preseneti, in sicer z dvema instrumentaloma. Ta pa se ne nahajata na začetku in koncu albuma v oblika intra in outra, temveč stojita pomešana med drugimi komadi. Prvi je Miasma, ki zaključuje prvo polovico albuma. Ta sam po sebi ni nič posebnega, saj gre za tipičen izdelek z imenom Ghost do trenutka, ko nastopi seksi saksofon. Drugi instrumental nosi naslov Helvetesfönster in se nekoliko naslanja na balado Pro Memoria, a z izrazitim klavirskim vložkom ustvari povsem lastno identiteto.

Pod črto predstavlja Prequelle pester nabor pesmi, ki naredijo album dovolj raznolik, tako da ta ne dolgočasi in si ga želi človek zavrteti večkrat. Koliko hitov se nahaja na njemu pa bo pokazal čas, saj dejansko vsak od njih vsebuje dovolj potenciala za to.

SORODNE VSEBINE:
26. 10. 2015Ghost - Meliora / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
25. 7. 2018
Funeral Mist - Hekatomb
Recenzija
18. 7. 2018
Cavus - The New Era
Recenzija
16. 7. 2018
Marduk - Viktoria
Recenzija
13. 7. 2018
Ihsahn - Àmr
Recenzija
11. 7. 2018
Condemnatio Cristi - Dreamcrusher
Recenzija
6. 7. 2018
Ghost - Prequelle
Recenzija
4. 7. 2018
Djevel - Blant svarte graner
Recenzija
29. 6. 2018
Behemoth - Messe Noire (Blu-ray + CD)
KONCERTI & FESTIVALI
20. 8. 2018
Grave Desecrator
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
22. 8. 2018
Opium Lord, Inhibis
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
23. 8. 2018
Kaltenbach Open Air 2018
Spital am Semmering, Avstrija
23. 8. 2018
Morost, Maskardh, Samperium
Swenak, Idrija
23. 8. 2018
Dying Fetus, Toxic Holocaust, Goatwhore, Venom Prison
((stereo)), Celovec, Avstrija
24. 8. 2018
Challenger
Trnfest, Ljubljana