Na današnji dan
2011
Vicious Rumors izdajo svoj deseti album Razorback Killers
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

17. 1. 2011

Thrashfest

Cvetličarna, Ljubljana / 16. 12. 2010

Po seriji klubskih koncertov v tekočem in preteklih tednih, je ta dan v prestolnici gostoval odmevnejši dogodek, katerega klic je uslišalo okoli 800 metalcev nekaj sto kilometrov daleč. Koncertni paket festivalskih razsežnosti sproži prav posebne občutke; dopoldnevi v šoli, na delovnem mestu ali drugih obveznostih minejo v znamenju skomin ob težkih zvokih, zasanjane glave trzajo ob misli na komolce v mosh pitu ... Ves dan je posvečen pripravi in doživetju tega fantastičnega večera.
Ko se spusti mrak, se začne čarovnija. Že od prvih omemb besedne zveze heavy metal dobrih štirideset let nazaj, ritual obiskovanja koncertov tradicionalno izgleda enako; v avto ali kako drugo vozili se natrpa razposajena lasata druščina, sledi pregled obvezne opreme. »Posadka? Pripravljena. Alkohol? Imamo. Kasete, CDji? Gremo!« Povedati hočem, da je koncert le vrhunec celotnega metalskega procesa, ki je načeloma v celoti odet v evforijo. Dosežemo center Ljubljane, na Bavarskem dvoru smo še posebej pozorni na črno-rumeni reklamni pano, s katerega nas pozdravlja napis »Cvetličarna« in v spomin se nam prikradejo slike preteklih dogodkov v tej dvorani, ki ji je še pred kratkim grozilo zaprtje. Na srečo ljudje na položajih enkrat za spremembo niso dovolili, da dobre stvari propadejo in na prizorišču nas je presenetila nova zunanja podoba zgradbe, ki je v celoti obnovljena in pobarvana tako, da na daleč zbudi pozornost in pove, kakšnemu namenu služi. Tudi izgubljenim popotnikom, predvsem iz tujih držav, iskanje dvorane ni delalo posebnih preglavic, saj so že kilometre pred dosego cilja pot obeleževale v usnje in jeans odete horde, ki jim somišljeniki iz avtov kažejo Diotove horne ter trobijo, dotični del mesta pa je zaznamovan z dretjem in nazdravljanjem. Metal.
Kljub solidni organizaciji, ki je že prejšnji dan poskrbela za odličen večer z Blazeom v Mariboru, sem na samem prizorišču pogrešal dostop do parkirišča ali vsaj kakšne označbe, predvsem za tujce; znano je namreč, da mestno redarstvo ni prizanesljivo in tako marsikateremu popotniku povzročajo nepotrebne probleme, ko se iskanje izgubljenega vozila lahko konča v zgodnjih jutranjih urah. Prizorišče pred dvorano je bilo že nekaj pred sedmo uro poplavljeno z obiskovalci, ki pa embalaž svojih pijač niso imeli kam odlagati, jasno je bilo zato nastlano s črepinjami, pločevinkami, plastenkami, sem pa tja smo opazili tudi kakšno bruhanje, okoliška drevesa pa so se spremenila v javno stranišče. Zataknilo se je še pri prodaji kart, ki je potekala iz enega okenca kombija. Čakanje na mrazu je tako trajalo do pol ure, zaradi česar smo tudi zamudili prvi band večera. Spregovorimo o teh rečeh, da se jim bomo naslednjič lahko izognili, sicer pa se vsi minusi večera s to točko tudi končajo, z naslednjim trenutkom smo bili namreč do konca večera odlično preskrbljeni.
Suicidal Angels, otvoritveni band večera smo torej ujeli le na koncu. Na srečo. Kopija vsega, kar je thrash metal zvrst proizvedla v osemdesetih letih prejšnjega tisočletja, izpade v letu 2010 dokaj patetično. Tisočkrat slišani riffi, ritem pasaže in vokal so premaknili le 100 do 150 glavo množico razgretih petnajstletnikov, ki so na srečo banda poskrbeli za topel sprejem Grkov, ki bodo v prihodnje morali delati predvsem na iskanju lastne identitete.
Za njimi se je zgodba kaj hitro spremenila. Na oder so stopili Death Angel, nesporno najmlajši Bay Area band v osemdesetih, ki je odprl koncert za Metallico na Ride The Lightning turneji (bobnar Galeon je štel rosnih 14 let) in band filipinskih bratrancev, ki pa ni več 100% filipinski. Novi basist in bobnar, ki sta zamenjala Gusa Pepo in Andyja Galeona, sta že tako odlično tekoči motor naoljila do stopnje, ki jo lahko poimenujemo za brezhibno. Sprehod skozi setlisto je obsegal nekaj komadov z najnovejše kreacije, Relentless Retribution, najboljše stvaritve po ponovni združitvi. Klasike kot so Ultra-violence, Seemingly Endless Time, Mistress Of Pain in Buried Alive so izsilile največji odziv, edina minus točka pa se pojavi ob dejstvu, da se Mark Osegueda vse preveč poslužuje kričanja, kar nekoliko zmanjšuje učinkovitost in prepoznavnost njegovega zaščitnega glasu. Odličen zvok kitar, brezhibno koketiranje s publiko, neumorno čupanje in igranje brez napak zmagovalno opisujejo Death Angel nastop, ki je bil najboljši ta večer, in gotovo primerno vabilo za ogled marčevskega nastopa v Menzi.
Exodus so na oder prikorakali v vojnem razpoloženju. Tom Hunting je v ogrevalnem prostoru udrihal po blazinah s palicami (med dejavnostjo si je vzel nekaj minut za Paranoid: povedal je, da je to najboljša turneja, kar so jih kdajkoli igrali, da se vsi bandi odlično razumejo, da se zbudi vesel prav vsak samcati dan ter da je srečen, da je zopet v Sloveniji), Dukes je pljuval, v lobanji pa je Homer Simpson že igral činele, Gary Holt, živ testament thrasha, si je razgibaval vrat, Lee Altus pa je posrkal zadnje kapljice piva tik preden je v roke vzel kitaro. Udarili so s prvim komadom nove plošče, The Ballad Of Leonard And Charles in nadaljevali s kombinacijo predstavljanja novega materiala ter starih »rušilcev«. War Is My Shepherd je med ljudi poslala pacifiško vojno, vroče je postalo med legendarno Bonded By Blood (umorov v prvi vrsti sicer ni bilo), še bolj pa so vratovi boleli med Toxic Waltz, kjer je bila zgodba precej podobna tisti iz legendarnega videospota za prej omenjeni komad. Manjkalo ni nič: od vseh oblik mosha, stage divinga, crowd surfinga, rušenja in lomljenja lobanj, metanja čupe z balkonov na vse strani itd. Strike Of The Beast je povzročila »wall of death«, zaključni udarec pa je zadal Good Riddance, eden izmed hitrejših komadov zadnje izdanje, The Atrocity Exibition: Exibit B.
Če za Exodus velja, da bandu popularnost še raste in držijo v napetosti tako stare oboževalce kot tudi pridobivajo nove, pa so Kreator publiko razdelili na dva dela. Vzdušje se je nekoliko umirilo, mosh pit cona se je zmanjšala na polovico tiste, ki je razgrajala med Exodus, a samo žarišče energije ni bilo nič manj srčno. Dobršen del tistih, ki so poskrbeli za neverjetno, na tem koncu planeta skoraj pozabljeno koncertno vzdušje, so le še nemo opazovali dogajanje z balkona, nekateri pa so alkoholno omagali in kot cunje viseli preko ograje. Priznam, po izrazito metalskem tednu sem tudi sam bil bolj pri izčrpanih.
Oglasil se je intro The Patriarch, med katerim so starošolci zavzeli bojne formacije in glasno pozdravili band med prvimi toni MTV hita Violent Revolution. V nadaljevanju so vmešali nekaj bolj melodičnih novejših stvaritev, med katerimi je bilo zelo očitno, da publika tiste trenutke čaka na bolj poznane starejše klasike. Po dvorani so kmalu odmevali udarni refreni Phobia, Terrible Certanity, vrhunec pa so dosegle skladbe Coma Of Souls, Pleasure To Kill, Endless Pain. Publika pijancev, ki od osemdesetih niso doživeli osebnega napredka in čaka, da se čas začne vrteti nazaj, je sodeč po videnem in komentarjih na sosednjem Cmar forumu jokala od sreče. Potem pa se je začelo ... Kljub temu, da je VPK pokal po šivih, je to ena izmed manjših dvoran na tej turneji in vzdušje toliko bolj intimno. Med Milletovimi nagovori smo tako opazili tremo, angleščina je bila osnovnošolska, polna neodločenih mašil in zatikanj. A glasba je imela nasprotni učinek, saj smo prav tako odločno kot na ostalih Kreator koncertih dvignili »Zastavo sovraštva«, band pa se je poslovil s Tormentorjem. Gotovo eden tistih koncertov, kjer je zvok tako na nivoju, da se o njem praktično ni potrebno pogovarjati. Poseben čar pa so nastopu Kreator daleč nad ostalimi bandi ta večer dale še luči, ki so pretežno zavzemale rdeč spekter svetlobe, v soju katere je band deloval še bolj demonsko in dodal verodostojnost vsem poznanim naslovnicam. Zagotovo odličen prizor, ki nam bo pomagal prebroditi januarsko koncertno sušo.

Fotogalerija
Ogled fotogalerije
SORODNE VSEBINE:
7. 11. 2012Death Angel / Novice
20. 7. 2006Bang Your Head 2006 / Reportaže
4. 9. 2002Wacken Open Air 2002 / Reportaže
29. 8. 2001Kreator / Novice
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija