INTERVJUJI

28. 2. 2022

MeduzaleM

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: ROK

MeduzaleM so eksperimentalni noise rock band iz Ankarana, ki deluje že slabih 20 let. Konec januarja letos je trojica izdala album La Terza Gamba, za to pa se je prvič obrnila po pomoč na založbo. Zasedba je našla začasen dom pri On Parole Productions, v prihodnje pa jo čaka tisti najslajši del promocije albuma, in sicer nastopanje v živo. A četudi epidemiološki pogoji tega naj ne bi dopuščali, ste lahko prepričani, da boste MedzuzaleM lahko ujeli v živo. In na podlagi intervjuja sem tudi prepričan, da so njihovi nastopi nepozabna izkušnja tudi za trebušne mišice.

 

DEJAN: Vem, da je to vprašanje že neznansko prežvečeno, toda vsake toliko ga moram ponovno postaviti. Sploh pri bandih, kot ste vi. Kar želim vprašati: od kod hudiča vam ime? Kaj pomeni?
ROK: MeduzaleM je postalo ime kot vsako drugo, npr. Janez. Če bi strokovnjaki poglobljeno preverjali izvor imena, bi morda našli korelacije z geografskim poreklom skupine in kulturno dediščino teh krajev. Enologi bi morda iskali povezave med Malvazijo in Jeruzalemom. Teoretiki zarote bi ime povezali z Mosadom, na NIJZ-ju bi ime bila podlaga za novo različico uničujočega in morilskega virusa.
 
DEJAN: Delujete kot trojica. Kje ste se našli?
ROK: Blaža sem našel oziroma nas je on našel na portalu Kitarist.si, Manuela pa na eni od mnogih jamk v Šalari. Pred tem pa smo nastajali skupaj z Matjažem Karlovčcem in Juretom Planinškom na jamkah v karavli na Plavjah (pri Zvonki), nato smo leta 2003 migrirali v Ankaran, kjer ustvarjamo in snemamo še danes. Nismo čistokrvni Ankarančani, tam imamo le generalštab.
 
DEJAN: Imate vsi trije enak ali podoben smisel za humor?
ROK: Ne, naš humor je komplementaren in se dopolnjujemo.
 
DEJAN: Kdo je zadolžen za besedila?
ROK: Noben ni zadolžen, sam porivam to breme. Ostali se bremena uspešno izogibajo, ker vedo, da bi morali svojo svinjarijo potem tudi sami zapeti ali zagruliti.
 
DEJAN: Pa za glasbo? Kako jo ustvarjate?
ROK: Glede glasbe je zgodba drugačna. Nimamo ustaljenega običaja, kako pisati glasbo, se pa v največjem delu to zgodi med improvizacijo in razvojem idej, ki jih posameznik prinese na vajo. Vsak komad je svoja zgodba in ni formule, ki bi jo uporabljali za pisanje glasbe. Tu smo trenutno zelo neobremenjeni. Vse skupaj se pa nekoliko zakomplicira v fazi post produkcije, ko je komad posnet v celoti. Takrat se začnemo spopadati z različnimi zvočnimi odtenki, ki se posamezniku zdijo pomembni.
 
DEJAN: Med recenziranjem vašega aktualnega albuma, ki se ga bova še dotaknila, sem pisal o močni prisotnosti vpliva glasbe 90. Se strinjaš z menoj? Od kod vam ta preferenca?
ROK: Vplivi 90. so vsekakor prisotni, vendar nenamerni. Priznam, da je ogromno vplivov iz tistega obdobja in sam sem takrat najbolj užival v spoznavanju glasbe. Ne bi bilo zgrešeno, če bi nam pripisali vplive s strani SNAP, Deeelight, The Prodigy itd. Vsaka primerjava je zanimiva. Morda za občutek, ko sem Blaža prvič videl igrati v živo, me je njegovo igranje takoj povezalo z Rage Against the Machine. To velja tudi za Manuela. Njegov prvi posnetek me je povezal z Ozric Tentacles, ki so prav tako vrhunec doživeli v 90. Tako da so vplivi in preference povsem na mestu. Dodajam pa, da v Sloveniji nismo edini. In mimogrede, najboljša plata od Mötley Crüe je tista iz sredine 90.
 
DEJAN: So vam primerjave s Faith no More všeč? Si jih tudi sami vrtite doma?
ROK: Zelo, čeprav ne vidim direktnih povezav, vsekakor pa povezave so, bolj kot z Mr. Bungle. Ali pa tudi z njimi so. No, ne vem in ni važno. Vsekakor smo se teh bandov najedli, če ne celo prenajedli in niso več na našem vsakodnevnem meniju, so pa v našem DNK-ju in se s tem ne obremenjujemo.
 
DEJAN: No, zdaj pa k albumu. Ta nosi naslov La Terza Gamba. Zakaj italijanski naslov in kaj pomeni?
ROK: V italijanščini je zato, ker ne želimo užaliti italijanske manjšine v Ankaranu. Če se še njim zamerimo, nas bodo izbacili iz Ankarana, ker smo forešti, kar pomeni, da nismo iz iste vasi.
 
DEJAN: V napovedniku albuma ste obljubljali visoko mero erotike. Kje to po vašem najdemo?
ROK: Erotiko najdeš vsepovsod, tudi v avtopralnici, če želiš seveda. Na albumu jo najdeš na platnici, v naslovu, skratka, kjer hočeš.
DEJAN: Razumem. Razumljivo. Potem takem tudi v besedilih? Ker sem pričakoval, da bom slišal seksi uporabljen saksofon, pa tega ni bilo.
ROK: Je pa seksi uvod z basom na začetku komada Ringu. Bobni tudi non stop nabijajo, taka erotika ni na prvo žogo, kot tudi najbolj privlačne deklice niso. Za to si je treba vzeti čas in doživet zgodbo nekoliko drugače. V kolikor bi bilo vse skupaj na pladnju, bi potem izpadlo ceneno, kot drugorazredni porniči. To velja tudi za besedila in ostalo.


DEJAN: Glede na Bandcamp je La Terza Gamba vaš drugi album, prvenec ste izdali leta 2015. Sedem let je kar dolga doba med dvema albumoma. Zakaj je trajalo tako dolgo?
ROK: La Terza Gamba je naš četrti album, prvenec Dead Soul Poetry smo izdali leta 2005. Je pa La Terza Gamba prvi album, ki ga bomo izdali prek založbe, in sicer pri On Parole Productions, prej smo to delo opravljali sami. Vsekakor je vse skupaj trajalo tako dolgo zaradi trenutnega sranja, ki že dve leti in več razbija jajca, ne le nam, ampak globalno. Skratka, album bi lahko izšel prejšnje poletje, a smo z OPP nato datum izdaje določili v letu 2022. Kakor koli, pred nastajanjem albuma so bile izvedene kadrovske, logistične in druge spremembe, ki so terjale ogromno časa in napora v skupini, kar je razvleklo časovno obdobje med enim in drugim albumom.
DEJAN: Pa ti je žal, da je trajalo tako dolgo? Se pravi, bi si želel, da bi ta izšel prej, ali se ti zdi zdaj čas pravi?
ROK: Najpomembnejše je, da album izide, tudi če je to le v digitalni obliki ali na split kaseti. Ni važno. Važno je le, da ga band spravi iz glave in gre na oder predstavit ta izdelek. Kdaj in kako, je pa relativno in individualno. Sam bi si le želel več igrati in snemati v tej zasedbi, zato da uspem zajeti trenuten navdih in kemijo, ker je res nekaj posebnega in to ni le PR.
 
DEJAN: Kje vidiš poglavitno razliko med zadnjima albumoma? S čim novejši bolj prepriča?
ROK: Tretjina sounda je drugačna na račun dodanih sintesajzerjev, zaradi menjave na basovski poziciji. V primerjavi s prejšnjim albumom The Art Of Suspended Judgement smo tokrat za snemanje porabili kak dan več, in to v studiu Beartracks Studios v Kočevju, kjer smo imeli podporo Robija Bulešiča, ki je uredil snemanje namesto nas. Poleg tega je album zmiksal in masteriziral, tako da je dejansko deloval kot član skupine. Zanimiva izkušnja, vredna ponovitve.
 
DEJAN: Tudi vaše naslovnice niso ravno običajne. Kdo skrbi za vaš artwork?
ROK: Naslovnice radi prepustimo prijateljem oziroma umetnikom, ki ustvarjajo v podzemlju skupaj z nami. Podzemlje namreč razumemo kot prostor, kjer si pomagamo in se podpiramo med seboj. Seveda, kolikor uspemo. Prejšnji album je uredil Dragan Vukmanović iz Ankarana, TAOSJ je delo Nives Markovič, naslovnica albuma La Terza Gamba je delo Luke Božiča (KrasTattoo). Za izdelavo naslovnice zadnjega albuma je Luka dobil en komad, mislim, da Erotomaniac, in je na podlagi slišanega naslikal naslovnico. Čeprav je motiv naslovnice daleč od osnovnega koncepta komada, je smiselno zajel vzdušje celotnega albuma.
 
DEJAN: Kako zelo pogrešate nastope v živo?
ROK: Načeloma jih zelo pogrešamo. Skušamo se samozadovoljiti v času, ko teh ni, ampak tega ne govori okoli.
DEJAN: Ne bom.
 
DEJAN: Kdaj ste imeli zadnjega?
ROK: Zadnji koncert je bil na Ptuju, in sicer Psihedelični vodnjak skupaj z Gašperjem Letonjo. Tega ne povem pogosto, ampak koncert je bil super. Predvsem zaradi odlične organizacije, prijaznosti vseh vpletenih, sprejema organizatorja in publike. Res izkušnja na nivoju.
 
DEJAN: Kdaj imate naslednjega?
ROK: Nisem povsem prepričan, mislim, da bo naslednji na After Partiju na Radiu Študent in potem na Metelkovi.
 
DEJAN: O kakšni turneji po Sloveniji v okviru promocije novega albuma pa ni govora?
ROK: Želja je bila se na silo uvalit na MetalDays, zato da naš večer otvorijo Chains ali Jegulja in zaključijo Meshuggah ali Mercyful Fate, ampak nam je zmanjkalo vazelina, sami pa smo premalo sluzasti, da bi nam uspel tak podvig. Zato bomo po izdaji albuma šli na pavzo in turneje prepustili profesionalcem, ki imajo kaj denarja pod palcem. Vsekakor koncerti bodo, kot so bili pred tem v »undergroundu«. Tudi če bo imel jaki Krek kaj proti. Sifilisa ni uspel zatreti, tako da ne pričakujem, da je sposoben kar koli pametnega urediti.


DEJAN: Mnogi dandanes izdajajo albume samo še v digitalni obliki, medtem ko svojim sledilcem ponudijo različen merch kot nadomestilo za nekaj otipljivega. Vi ste vse albume izdali na zgoščenki. Vam je ta medij tako zelo pomemben?
ROK: Vsak album je pomemben. Vse albume do zdaj smo izdali v fizični obliki, s to razliko, da so tega poslali v tiskarno OPP, prejšnje smo si natisnili kar sami. Nismo ortodoksni DIY sektaši, je pa res, da smo opazili z leti, da dostikrat je bolje narejeno, če je narejeno doma. Ta novi album je bil obljubljen na vinilu in obljubo bomo držali, seveda, če bo na razpolago material za izdelavo. Namreč tudi v tem so bile težave. Pa vseeno, stvari vedno izpeljemo do konca, do vrhunca in pol na čik ali malvazijo.
DEJAN: Skratka, nikogar ne pustite nepotešenega?
ROK: Ne, v kolikor ne pride prvič, se vrnemo in dokončamo oziroma dokler ne potešimo vseh. Je Sizifovo delo, ampak nekdo more porivat (rolat) ta kurčev rock.
 
DEJAN: Kdaj bo na voljo naslednji album oziroma kakšni so vaši plani za prihodnost?
ROK: Trenutni plan je odhod na dopust, potem pa bomo videli. Posnetega imamo še za najmanj en album, kdaj se ga bomo lotili, je odvisno od vinske letine in razpoložljivosti Brutart motela; se pravi studia od banda Brutart. Je pa res, da bomo poskusili promovirati LTG kolikor bo možno in zlorabiti vsak ponujen oder. Ostajamo v naši realnosti, kjer se počutimo plodni in nimamo ambicij po slavi, morda po Jugoslaviji, to bi bilo že lepo. Se bomo potrudili obiskat nam drage kraje, kot so MKNŽ, Bandima in podobne kroge prijateljev, in sproti ustvarjali nove povezave. Se prepustimo inspiraciji.

SORODNE VSEBINE:
27. 1. 2022MeduzaleM - La Terza Gamba / Recenzije
28. 10. 2014Dickless Tracy - Paroxysm Of Disgust / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana