RECENZIJE

10. 12. 2019
Inferi - The End of an Era | Rebirth
The Artisan Era, 2019
Avtorica: Andreja Čuk

Tokratna recenzija je bolj kot to pravzaprav primerjava dveh albumov tehnične/melodične death metal skupine Inferi iz ZDA. The End of an Era | Rebirth je namreč ponovna izdaja albuma The End of an Era, ki ga je skupina izdala že leta 2009, ob njegovi 10. obletnici pa se ga je v modernizirani različici in novi zasedbi odločila ponovno posneti.

Najprej nekaj osnovnih podatkov za primerjavo:


Album


The End of an Era


The End of an Era | Rebirth





Naslovnica

 

 


Datum izida


6. 4. 2009


12. 4. 2019



Izvajalci
(člani skupine)

Josh Harrell – vokal

Malcolm Pugh – kitara, vokal

Chris Brocius – kitara, vokal

Nevin O'Hearn – bas kitara

Eric W. Brown – bobni

Stevie Boiser – vokal

Malcolm Pugh – kitara, vokal

Mike Low – kitara

Andrew Kim – bas kitara

Spencer Moore – bobni




Pesmi
(minutaža)

 

  1. The Ruin of Mankind 02:12
  2. Gatherings in the Chambers of Madness 04:59
  3. The Endless Siege 05:50
  4. A New Breed of Savior 06:09
  5. Sentenced to Eternal Life 04:49
  6. The War Machine Embodiment 04:38
  7. The Warrior's Infinite Opus 08:37
  8. Quest for the Trinity 05:17
  9. Forged in the Phlegethon 05:29
  10. Cursed Unholy 06:18


Skupaj: 54:18

 

  1. The Ruin of Mankind 02:05
  2. Gatherings in the Chamber of Madness 04:58
  3. The Endless Siege 05:51
  4. A New Breed of Savior 06:10
  5. Sentenced to Eternal Life 04:49
  6. The War Machine Embodiment 04:37
  7. The Warrior's Infinite Opus 08:39
  8. Quest for the Trinity 05:17
  9. Forged in the Phlegethon 05:33
  10. Cursed Unholy 06:38


Skupaj: 54:37


Besedila


ista

The End of an Era | Rebirth …

Prvi vtis? Hitrost in potem še malo hitrosti. V novi izvedbi albuma so bobni doživeli najbolj korenite spremembe. Dobili so na hitrosti in veljavi ter podlago naredili bolj razgibano. V Gatherings in the Chambers je bobnarska sekvenca, ki se začne po drugi minuti, popolnoma prenovljena, kar da pesmi v tem delu čisto drugačno podobo. Podobno tudi The Endless Siege. V Forged in the Phlegethon je v zaključek vključena celo krajša bobnarska solaža. Bobnom je novi album torej podelil pomembnejšo vlogo, ne gre pa trditi, da je ta vedno na mestu – v refrenu pesmi Sentenced to Eternal Life bi bobni kot podlaga morali predvsem to ostati, pa si vokal v zadnjih kiticah refrena pravzaprav že podredijo, s čimer sekvenco naredijo povsem kaotično, vokalu pa odvzamejo vsak kompas.

Čeprav so bobni na novem albumu v primerjavi z albumom iz leta 2009 doživeli svojo pomlad in se v podlagi udobno razbohotili, pa je svojega soja luči na The End of an Era | Rebirth deležna tudi bas kitara, ki je v prejšnji izdaji povsem neopazna. Primerjaj obe različici A New Breed of Savior, kjer je to skozi celo pesem še posebej opazno – na prvotnem albumu se bas kitare namreč sploh ne sliši, v modernizirani preobleki pesmi pa jo je polna podlaga. The Warrior's Infinite Opus je nadalje celo okrašen s solom bas kitare, pri čemer je stara melodija v novi izvedbi Andrewa Kima pridobila variacije, kar je ena boljših nadgradenj novega albuma. The War Machine Embodiment je primer merjenja moči novo zastavljenih vlog bobnov in bas kitare, ki skupaj uprizorita totalni glasbeni mitraljez in tako upravičita naslov in vsebino pesmi.

Igra kitare je bolj čista oziroma natančnejša, sicer pa niti ne kako posebno modernizirana kar se melodij tiče, čeprav bi ravno kitarski vložki lahko malce predrugačili ponovljeni album, kar pa očitno niti ni bil namen ponovne izdaje albuma. Enako tudi vokalne linije niso doživele udarnih sprememb in so te več ali manj posledica drugega vokalista – Stevieja Boiserja, ki ima za razliko od Josha Harrella, ki je hreščeče pel pri prvem albumu, bolj histerično kričeč način petja.

Pri The End of an Era | Rebirth je mogoče opaziti tudi izvedbo pesmi z nižjo uglasitvijo kot pri The End of an Era, kar da zvoku izdelka malenkost globine, celostno primerjalno gledano pa tudi malce zrelosti.

Nov album v smislu predrugačenih melodij torej ne prinaša nobenih novosti. Najbolj vpadljiva sprememba je spremenjena podlaga z bobni in bas kitaro, kar pa je nakazoval že album Revenant, izdan leto poprej. Slišane spremembe so bolj kot ne rezultat izvajanja starih pesmi v novi zasedbi (z izjemo Malcolma Pugha, ki je ustvarjal na obeh albumih) ter razvoja zvoka Inferi tekom zadnjega desetletja, ki mu v živo lahko prisluhnete že 15. decembra v Orto Baru.

SORODNE VSEBINE:
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
29. 3. 2024
Khold - Du dømmes til død
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
Recenzija
20. 3. 2024
Feral Forms - Premalignant (EP)
Recenzija
19. 3. 2024
Dog Chasing Sun - Old Man’s Doom
Recenzija
18. 3. 2024
Kanonenfieber - U​-​Bootsmann (EP)
Recenzija
15. 3. 2024
Morost - Devour Thine Light (EP)
Recenzija
13. 3. 2024
Static-X - Project: Regeneration Vol. 2
Recenzija
8. 3. 2024
Taake - Et hav av avstand
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana