Na današnji dan
2011
Amon Amarth izdajo svoj osmi album Surfur Rising
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

INTERVJUJI

29. 6. 2015

Keep of Kalessin

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: OBSIDIAN CLAW

Band Keep of Kalessin in njegov idejni vodja Obsidian Claw sta v blackmetalskih krogih dokaj poznani imeni. Po njihovem nastopu konec maja v dobro obiskani dvorani Channel Zero sem dobil priložnost prvič v živo govoriti z Obsidianom, ki je odkrito spregovoril o različnih temah, ki spremljajo band in njegov razvoj.

DEJAN: Hvala, da si privolil v intervju.
OBSIDIAN CLAW: Hvala tudi tebi.
DEJAN: Vem, da si še pred par minutami stal na odru in si zato verjetno utrujen …
OBSIDIAN CLAW: Je že v redu.

DEJAN: Z Melechesh ste že bili skupaj na turneji, kako da ponovno skupaj koncertirate?
OBSIDIAN CLAW: Ja, pred nekaj leti smo že bili skupaj na turneji z Melechesh in Samael. Takratna izkušnja je bila super. Z Melechesh smo se dobro razumeli, postali smo prijatelji. Poleg tega sta oba banda izdala nov album, zato sem kontaktiral Melechesh in Massive Music, ki je bookiral tole turnejo, in predlagal, da bi ponovno združili moči. Mislim, da sta oba banda nekoliko premala, da bi se sama odpravila na headlinersko turnejo, toda v kombinaciji delujeta dokaj dobro. Oni so se takoj strinjali in tako smo združili moči na koheadlinerski turneji.
DEJAN: Bi tudi rekel, da sta vaša glasbena stila podobna in da posledično vaše koncerte obišče enaka ali podobna publika.
OBSIDIAN CLAW: Ja, zagotovo. Menim, da imamo Keep of Kalessin in Melechesh veliko skupnega. Oboji v svojo obliko metala vpletamo veliko etničnih elementov, kar dobro ustreza skupni turneji.

DEJAN: In kako poteka turneja zaenkrat?
OBSIDIAN CLAW: Turneja je dobra, mi se veliko zabavamo, ekipa je super, vsi štirje bandi se med seboj zelo dobro razumemo. Resnično zanimivo je, kako so ti medbandovski odnosi pomembni pri takšnih stvareh. Da se na avtobusu ne dogajajo kakršne koli drame in da si folk med seboj ne najeda. Kar se tega tiče, je turneja torej zelo uspešna.
S koncertnega vidika pa stvari prav tako dobro stojijo. Keep of Kalessin sprejemamo s strani publike najboljše odzive v vsej naši zgodovini, kar nam tudi zelo veliko pomeni.

DEJAN: To bi bilo že tudi moje naslednje vprašanje. Kakšne so reakcije publike na vaš novi album in ali meniš, da se je vaša publika spremenila ali zamenjala od takrat, ko ste igrali hitrejšo in agresivnejšo glasbo?
OBSIDIAN CLAW: Takšen je dejansko potek življenja. Del publike se je zamenjal. Človek del publike izgubi, del pa pridobi. Toda če poslušaš naš novi album, boš ugotovil, da se sploh nismo pretirano spremenili. Ljudje sicer mislijo, da smo včasih igrali black metal, danes pa nekaj povsem drugega, ampak to sploh ni res. Danes igramo še hitreje, na albumu je več blast beatov kot kadar koli, glasba je ekstremnejša. Smo pa istočasno postali kompleksnejši, bolj epični in melodični. Ljudje, ki menijo, da smo v preteklosti zveneli surovejše, po mojem mnenju nikoli niso dovolj dobro prisluhnili našim novejšim albumom – niti Reptilian niti Epistemology. Če dobro poslušaš, opaziš, da obstajajo podobnosti, le da je aktualni album še boljši, da smo se razvili. Opažamo pa tudi, da je Epistemology publiki resnično všeč. Z vseh strani dobivamo pozitivne odzive nanj, kar nas zelo veseli.
DEJAN: Osebno nimam preveč pozitivnega mnenja o zadnjem albumu. Toda ko sem vas slišal danes, ko ste predstavljali najnovejše in druge mlajše komade, sem opazil, da pesmi v živo izpadejo agresivnejše in surovejše, ker je ravnovesje med klaviaturami in ostalimi instrumenti drugačno kot na zgoščenki.
OBSIDIAN CLAW: Možno. Miks v živo se zmeraj razlikuje od miksa v studiu. A menim, da je pod črto vse odvisno od tega, ali poslušalec dovolj časa posveti poslušanju albuma. Šele s poglobljenim poslušanjem določene stvari postanejo jasne. Keep of Kalessin igramo napredno glasbo, ki vsebuje veliko plasti, zato albuma ne moreš razumeti, če ga poslušaš samo enkrat ali dvakrat, celo desetkrat. Album je treba poslušati več kot desetkrat, morda celo dvajsetkrat, da ga začneš razumevati. To je tudi glavni izziv: ljudi pripraviti do tega, da se dovolj dolgo ukvarjajo s kakovostnim metalom. Ravno na to temo, na temo današnje glasbe, smo imeli včeraj debato na avtobusu. Danes se namreč vsi skrivajo za dobro produkcijo. Vsi imajo dobro produkcijo in vsi zvenijo enako. Danes je enostavno zavajati ljudi, da delaš dobro glasbo, ker imaš dobro produkcijo. Dobra produkcija posreduje lažno mnenje o dobri glasbi, ki se razblini po treh ali štirih poslušanjih, ko se izkaže kot dolgočasna in prazna.
Toda albumi, ki so meni všeč, počasi razkrivajo svojo identiteto. Šele po kakšnem desetem poslušanju me osupne in me nato zabava še tudi po stotem poslušanju. In takšno glasbo delamo tudi mi. Naša glasba ni za enostavne ume, za ljudi, ki iščejo ves čas samo eno veliko zadevo za drugo, en hit za drugim. Mi delamo glasbo za ljudi, ki si ji drznejo posvetiti čas, zavihati rokave in se poglobiti vanjo. Če so pripravljeni na to, bodo odkrili nekaj povsem drugačnega, odkrili bodo več, kar jim bo pod črto tudi nudilo večje zadovoljstvo v metalu, ker gre za drugačen pristop k glasbi. Po drugi strani pa je v današnjem času to zelo težko doseči, saj imamo glasbeniki dejansko samo deset sekund časa na YouTubu, da se dokažemo. Toliko ti dajo ljudje dandanes. A spet po drugi strani … Jaz pišem glasbo zase in če je ljudem všeč, super, če ne, pač ne.
DEJAN: Če lahko nameniva še nekaj besed zvoku … Menim, da bi lahko bil zvok drugačen, menim, da je nekoliko premehek. Kaj praviš na to?
OBSIDIAN CLAW: S tem se ne strinjam. Ta album ima daleč najboljšo produkcijo, takšne predhodno še nikoli nismo imeli.
DEJAN: Torej je to zvok, ki si ga imel v mislih, ko si v Španiji pisal glasbo za novi album?
OBSIDIAN CLAW: Z zvokom sem zelo zadovoljen, saj je najboljši zvok, kar smo ga kadar koli imeli. Ni perfekten, točno vem, kaj bi rad spremenil, a album predstavlja naslednjo razvojno točko v primerjavi s predhodnim, naslednji pa bo še boljši.
DEJAN: Še eno vprašanje v tej zvezi. Sicer si v drugih intervjujih že povedal, da se izredno dobro počutite kot trio, pa vendarle me zanima, če pogrešaš še eno kitaro.
OBSIDIAN CLAW: Ne. Band deluje dosti boljše kot prej, mi dosti bolj uživamo na odru in odzivi publike so boljši, zato menim, da ne.

DEJAN: Zdaj pa k temi, o kateri sem že dolgo želel govoriti s teboj: Evroviziji. Pred intervjujem sem nekje prebral, da si prejel vabilo za sodelovanje v norveškem predizboru ravno takrat, ko ste zaključili s snemanjem pesmi The Dragontower. Bi torej z današnjega vidika rekel, da je band z Evrovizijo pridobil ali izgubil? Bi bila vaša glasba oziroma bi bil Epistemology enak, če se je ne bi udeležili?
OBSIDIAN CLAW: Mislim, da bi bil Epistemology enak. Mi ne pišemo glasbe za Evrovizijo (Zakaj pa je potem na EP-ju Introspection skladba The Dragontower (Extreme Version)? op. a.). Evrovizije smo se udeležili, ker smo dobili to priložnost, za neudeležbo pa je obstajal samo en razlog, in sicer: morda nekaterim metalcem ne bo všeč. In to je tudi hkrati največji razlog za. Sovražim preklete neumneže v metalski sceni. Sovražim ozkosrčne ljudi. Menim, da gre za bolezensko stanje scene, ki narekuje glasbenikom, česa vsega ne smejo početi. Ljudje ti potem rečejo, da si se prodal, kar pa sploh ni res, saj smo mi tisti, ki tvegamo vse. Gre torej ravno za nasprotje, kajti prodali bi se, če bi odklonili ponudbo zato, ker bi nas bilo strah mnenja našega poslušalstva, če bi se odločili proti sodelovanju, ker nas bi bilo strah reakcij fanov. Mi pa smo tvegali svojo celotno glasbeno kariero in to bi ponovil zmeraj znova, da bi ti kurci končno dojeli. Klinc jih gleda! Zelo sem jezen na metalsko sceno, ki je zelo omejena in bi se končno morala zbuditi. Znotraj scene vlada neka bolezen, ki zadržuje bande. Temelj metala je svoboda, da delaš to, kar želiš, in to smo mi tudi naredili, zato ne bi mogli biti bolj metal. Kar se pa glasbe tiče … Reptilian smo napisali prej, Epistemology kasneje, z nobenim albumom pa nismo poskušali doseči več občinstva. Kot sem že povedal: jaz pišem glasbo, ki je všeč meni. Če je všeč še ostalim, toliko boljše, če pa ne, pač odjebi.
DEJAN: Se strinjam.

DEJAN: Nadaljujva zdaj s tvojimi aktivnostmi, ki niso neposredno povezane s Keep of Kalessin. Včasih si bil pomemben član Satyricon. Bi rekel, da si se od Satyra in Frosta česar koli naučil?
OBSIDIAN CLAW: Seveda. Naučil sem se veliko o glasbenem poslu, koncertiranju na turnejah in seveda igranju kitare. Sicer je nemogoče natančno izpostaviti vse stvari, a sem se definitivno veliko naučil.

DEJAN: Velika pomoč na vaši poti do komercialnega uspeha je zagotovo bilo tudi sodelovanje z Attilo. Kako se je vse skupaj začelo in koliko od njegove »slave« je pomagalo vam?
OBSIDIAN CLAW: Začelo se je z iskanjem vokalista in ko sem razmišljal v tej smeri, sem se spomnil na edinega pevca, ki mi je resnično všeč. De Mysteriis Dom Sathanas je namreč moj najljubši album vseh časov. Želel sem njegov vokal. Spoznal sem ga že prej, ko sem še sodeloval s Satyricon, in tako sem ga prosil za sodelovanje. Takrat se je na bobnih pridružil še Frost, vendar menim, da njuna slava bandu ni tako zelo pomagala. Odločilnejša je kakovostna glasba na tem EP-ju. Sicer pa se mi zdi, da je le v redkih primerih black metal bandov mogoče govoriti o komercialnem uspehu, in Keep of Kalessin zagotovo niso eden izmed njih. Poleg tega pa še rastemo in bomo v prihodnosti rastli še naprej ter gradili večjo bazo fanov. Počasi in postopno delamo na tem.

DEJAN: Posvetiva se še enkrat EP-ju Reclaim. Zanima me, koliko vpliva je imel Attila pri nastajanju komadov? In koliko Frost?
OBSIDIAN CLAW: Nobenega. Vse je že bilo napisano. Jaz sem bil producent, tako da sem Frostu povedal, kako naj igra, in Attili, kako naj poje, tako da s tega vidika nista imela veliko vpliva. Po drugi strani pa ima seveda vsak glasbenik, ki ga najameš, nek vpliv na končni izdelek. Poleg tega sva z Attilo sodelovala pri snemanju aranžmajev za vokale, tako da je seveda imel vpliv.

DEJAN: Nameniva spet nekaj besed novemu albumu. Katera pesem ti je najbolj všeč in zakaj? Sicer si o Epistemology povedal že kar nekaj stvari, a ker bi rad prišel albumu do dna, me zanimajo tiste bolj skrite zadeve.
OBSIDIAN CLAW: Zame je nemogoče izbrati eno pesem, kajti menim, da so vse zelo dobre in da ima vsaka svojo osebnost. Mi ne pišemo albumov, ki v celoti zvenijo podobno, temveč se pesmi na posameznem albumu med seboj razlikujejo. The Spiritual Relief je recimo dober komad, ob katerem poslušalec ne nujno headbanga, temveč si nadene slušalke, se uleže in odtava drugam skupaj z glasbo. Nekateri preobrati v tej pesmi so mi kar všeč.
Zelo všeč mi je tudi The Grand Design z določenimi edinstvenimi riffi in edinstvenim bobnanjem. Poleg tega bi omenil še Dark Divinity. Oba komada smo igrali v živo in ta dva se mi zdita najpomembnejša na albumu.
DEJAN: Najlepša hvala.

DEJAN: Koliko svojih idej, svojega ideološkega sveta si spakiral v Epistemology? V katero pesem si vtaknil največ sebe? V mislih imam seveda besedila …
OBSIDIAN CLAW: Zagotovo Introspection. Introspection je daleč najbolj osebna pesem, kar smo jih kdaj koli naredili. Vsebuje veliko dvomov in osebnih razhajanj, ki jih nosimo s seboj.

DEJAN: Nekje sem prebral, da boste dizajne, ki ste jih prejeli od svojih oboževalcev tekom tekmovanja, uporabili za bodoče izdaje. Poleg tega naj bi imeli veliko materiala, ki ga niste uporabili za Epistemology. Torej, moje vprašanje: Ali že načrtuješ novo studijsko izdajo?
OBSIDIAN CLAW: Ja, že načrtujemo nekaj novega. Posneli smo že štiri ali pet komadov med snemanjem novega albuma. Ker niso ustrezali Epistemology, smo jih zadržali in jih bomo izdali enkrat v prihodnosti.
DEJAN: Morda še letos?
OBSIDIAN CLAW: Ja, morda celo že letos.

DEJAN: Moje zadnje vprašanje: Če bi lahko spremenil eno stvar v svoji glasbeni karieri, kaj bi to bilo?
OBSIDIAN CLAW: Bil bi bolj konsistenten. Po drugem albumu ne bi prekinil z delovanjem banda, temveč bi nadaljeval z izdajanjem albumov na vsaki dve leti. Poleg tega bi že od vsega začetka pogosteje šel na turneje.
DEJAN: Kako torej združuješ svojo strast do glasbe, saj si zelo veliko na poti, s svojo službo na Norveškem? In kje je tvoje zasebno življenje?
OBSIDIAN CLAW: Zasebno življenje je prisotno. To je tudi razlog, zakaj smo prenehali s koncertiranjem za skorajda pet let. V tem času smo želeli ustvariti še nekaj drugih stvari. Na novo smo želeli na noge postaviti svoja osebna življenja, urediti stvari v zvezi s službami, svojimi puncami … Za to smo potrebovali nekaj časa, toda zdaj so stvari urejene in bolj uravnotežene. Ponovno smo na turnejah, a ne toliko kot prej.
DEJAN: Torej strast do glasbe in koncertiranje ostajata, čeprav niste ves čas na turnejah?
OBSIDIAN CLAW: Strast ostaja, čeprav zagotovo ne želim biti ves čas na turnejah. Nočemo igrati 150 koncertov naenkrat, temveč morda kakšni dve turneji na leto, kar bi skupaj zneslo okoli pet do osem tednov koncertiranja. Poleg tega pa še morda kakšen festivalski nastop, zagotovo pa ne več tako intenzivno kot v preteklosti.

DEJAN: Še enkrat hvala za intervju.
OBSIDIAN CLAW: Najlepša hvala tudi tebi.

ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija