RECENZIJE

3. 7. 2012
Aura Noir - Out To Die
Indie Recordings, 2012

Ponovno po štirih letih se norveški Aura Noir vračajo z novim studijskim albumom. Out To Die je njihov peti po vrsti, na njem pa se nahaja osem black/thrash rušilcev. Skupino sestavljajo trije člani, in sicer Aggressor (vokali/kitare), Apollyon (vokali, bas, bobni) ter Blasphemer (kitare). Pri poznavalcih norveške black metal scene so našteta imena zagotovo izzvala nekaj asociacij oziroma jih spomnila na druga imena omenjene scene. Govora je o velikanih Mayhem, kjer je Blasphemer igral kitaro skorajda petnajst let, o nesmrtnih Immortal, kjer Apollyon od leta 2006 prav tako igra bas kitaro, ter drugih zasedbah, kot so Dodheimsgard, Cadaver, Satyricon, Gorgoroth, Dimmu Borgir ali Ulver, pri katerih je včasih večinoma deloval Aggressor in pri nekaterih tudi Apollyon.
In zakaj so vsi ti bandi pomembni oziroma kaj imajo vsi ti bandi skupnega z Aura Noir razen članov? Vsi so unikatni! Če na svetu obstaja njim podoben band, potem je ta zagotovo nastal za njimi. Aura Noir so nastali leta 1993, takrat je Aggressor deloval še sam. V času razcveta drugega vala black metala se je odločil, da bo delal in pisal black metal, ki je podoben tistemu iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. Tako tudi ne čudi, da je Aggressorju v začetku novega tisočletja uspelo prepričati Fenriza (Darkthrone), da je kot gostujoči vokalist sodeloval na kompilaciji Increased Damnation (2000) ter albumu The Merciless (2004). Sicer pa EP z naslovom Dreams Like Deserts (1995) izdata Aggressor ter Apollyon skupaj, medtem ko je trojica na prvencu Black Thrash Attack (1996) že združena. Prvenec se je povsem držal naslova, metal pod imenom Aura Noir je bil (in je še zmeraj) mračen, umazan, hiter, direkten in enostaven. Ker je band kasneje izdal album z nekoliko bolj eksperimentalnim pristopom, je moje zanimanje zanje povsem upadlo. Do leta 2012 in Out To Die. Sicer me v tem trenutku še čaka domača naloga, poslušanje tretjega (The Merciless, 2004) in četrtega albuma (Hades Rise, 2008), zaradi česar ne morem ponuditi primerjave z njima. Vendar to tudi ni potrebno, saj zadošča primerjava s prvencem. Zdi se namreč, da se Aura Noir v šestnajstih letih od izdaje tega sploh niso spremenili. Takšen (ne)razvoj ima seveda vsem znane prednosti in slabosti, sprejemanje novega albuma pa je na koncu odvisno od odnosa do predhodnika. Je bil ta dovolj všečen, da njegov naslednik ne potrebuje korenitih sprememb? Ali je bil ta morda tako dober, da band z novim albumom enostavno mora začeti pisati povsem novo poglavje v svoji diskografiji? Osebno se zaradi nepoznavanja dveh albumov nagibam k prvemu vprašanju in menim, da bo Out To Die povsem zadovoljiv okuse ljubiteljev nekomercialnih »old-school« zvokov.

ZADNJE OBJAVE
Recenzija
16. 9. 2019
Kampfar - Ofidians Manifest
Recenzija
13. 9. 2019
Tryglav - Night of Whispering Souls
Recenzija
12. 9. 2019
Left Hand Path - Left Hand Path (EP)
Recenzija
6. 9. 2019
An Isolated Mind - I'm Losing Myself
Recenzija
19. 8. 2019
Gaahls Wyrd - GastiR - Ghosts Invited
Recenzija
13. 8. 2019
Dekadent - The Nemean Ordeal
Recenzija
2. 7. 2019
The Stone - Kruna praha (EP)
Recenzija
1. 7. 2019
Snøgg - Chhinnamasta
KONCERTI & FESTIVALI
24. 9. 2019
Misþyrming, Darvaza, Vortex of End
Backstage, München, Nemčija
25. 9. 2019
In Other Climes, Gužva u Bajt, Jegulja, Negative Slug, Agregat
Lepa Žoga, Ljubljana
26. 9. 2019
Domorodni četrtki: Dust Collector
Gala Hala, Metelkova, Ljubljana
26. 9. 2019
The Cosmic Dead, Blackoutt
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
28. 9. 2019
Armaroth, Nature, Decage
MKC Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
28. 9. 2019
Obnounce, Dark Sphere, Mario and the Chillers
Mladinski center Gornja Radgona