RECENZIJE

25. 9. 2013
Black Diamond - Last Man Standing
On Parole Productions, 2013

Tole je pa recenzija, ki jo pišem dlje kot vse ostale v življenju skupaj in temu primerno tudi nekoliko drugačna. Last Man Standing je namreč plošča, ki v slovenski metal sceni nima konkurence, saj vsi prejšnji poizkusi dobre fuzije prog in heavy metala naravnost zbledijo proti temu diamantu. In seveda obstaja dober razlog, saj je nastajala mnogo let. Nejca, kitarista in enega od očetov projekta poznam že zelo dolgo in vedno je "grozil" z genialnim projektom, ki da ga ima doma in po letih tišine, prekinjene le s kakšnim demom ali instrumentalom, smo letos spomladi v roke končno lahko prijeli polnokrvno ploščo Black Diamond z naslovom Last Man Standing.
In kakšna plošča je to! Poznavalci scene smo zastrigli z ušesi že ob najavi, da na plošči poje vokalni bog Žanil Tataj-Žak, brez dvoma najboljši heavy metal vokalist širše regije, ki mu morda lahko parira zgolj Sergej Škofljanec (ex-Requiem, San Di Ego) in je svoj vokalni pečat pustil že pri Divljih Jagodah, Turbo in Mary Rose. Zasedbo na plošči poleg vodij Nejca Vidmarja in Igorja Manasijevića dopolnjujejo še Robert Kovačič (Scaffold) za bobni in Urban Medič (Prospect) na bas kitari, kot vokalni gostje pa se udejstvujejo še Simon Jovanovič (ex Prospect) na komadu Lažne zvezde in Samo Urbančič, nekakšen tretji član in mecen zasedbe, ki si s Sandro Tomovič razdeli vokalno delo na zaključni baladi Tears in Eyes. Glasba Black Diamond pa je najboljše, kar lahko ta zvrst ponudi. Deset komadov, ki skupaj trajajo več kot eno uro, bi marsikoga napeljalo k ideji, da je plošča razvlečena, a Igor in Nejc sta natančno plasirala prav vsak rif, vsako vodilno melodijo in vsako solažo in vse izpade popolnoma naravno, popolna fuzija ritmov in melodije. Večkrat nas komadi presenetijo, priča smo spremembam tempa, obratom ritma, a vse skupaj izpade veliko bolj prefinjeno kot pri "pokažikajznaš" skupinah tipa Dream Theater. Black Diamond vedno uspejo zveneti epsko, a brez kakšne patetike, ki se skupinam tako rada prikrade na taki poziciji; ob zares izpiljenih besedilih mi misli večkrat pobegnejo k primerjavam z obdobjem klasičnih Queensrÿche, saj naši junaki večkrat zvenijo podobno kot Seattlečani v obdobju Operation: Mindcrime, še posebej pa to velja za Žaka, čigar vokal se v najvišjih legah dejansko lahko zlije z vokalom Geoffa Tata. Če bi že iskali dlako v jajcu na tej plošči, je pri sami izvedbi nikakor ni najti; morda gre edina pripomba nad pomanjkanjem hitrejših delov na plošči, saj se Black Diamond le redko spustijo v hitrejši galop, ki bi bil pospešen s kakšno nadzvočno solažo, a verjamem, da nas bodo s tem razvajali na kateri od naslednjih plošč. Last Man Standing je tudi s stališča zvoka in fizične oblike izjemno dovršeno delo. Za snemanje in zvok je poskrbel Simon Jovanovič iz studia Evolucija, master so prepustili legndarnemu Fincu Mikki Jussili (Deep Purple, Nightwish), medtem ko je avtor zares vrhunske naslovnice Peter Sallai.
Morda ste opazili, da v recenziji ne navajam komadov. Tale spis sem namreč začel pisati že nekajkrat in ga vedno pobrisal. Last Man Standing enostavno ni plošča, ki bi jo bilo vredno secirati kos po kos. Je celota, za katero smatram, da jo je vredno tako obdržati in album tudi poslušati v celoti. Večkrat. Zato vse navdušence vabim, da si vzamejo čas in to storijo čimprej. Ne bo vam žal.

ZADNJE OBJAVE
Recenzija
14. 10. 2019
Sacred Reich - Awakening
Recenzija
11. 10. 2019
Batushka - Hospodi
Recenzija
8. 10. 2019
Rotting Christ - Non Serviam: The Official Story of Rotting Christ (knjiga)
Recenzija
3. 10. 2019
Ellende - Lebensnehmer
Recenzija
2. 10. 2019
Vulvodynia - Mob Justice
Recenzija
1. 10. 2019
Inter Arma - Sulphur English
Recenzija
27. 9. 2019
Darkthrone - Old Star
Recenzija
26. 9. 2019
Abbath - Outstrider
KONCERTI & FESTIVALI
17. 10. 2019
KoD: Sober Assault, Moshead
Orto Bar, Ljubljana
18. 10. 2019
Black (Metallica Tribute Band)
Max Klub, Velenje
18. 10. 2019
Neuradni 3. rojstni dan Radia Bob – Šujo & Gorjanec DJ Night
Biljardna hiša Ljubljana
18. 10. 2019
Rad Bi Bil Normalen Festival
Ravne pri Cerknem
18. 10. 2019
Gutalax, Spasm, Guineapig
Orto Bar, Ljubljana
19. 10. 2019
Distoržn: Moshead, Obduction, Kholn
TrainStation SubArt, Kranj