RECENZIJE

24. 8. 2016
Kripl - Crypt of the Elders
samozaložba, 2016

Tako kot je pri bolj ali manj vsaki debati pravilnost lastne trditve odvisna od zornega kota zastopanja te, tako je od izbrane točke nič odvisno, ali so Kripl s Crypt of the Elders izdali svoj drugi ali že četrti studijski album. Ker sem v svojih recenzijah govoril o demo posnetkih (Adelsberg Frost in De Profundis) in prvencu Ruševine preteklosti, se bom držal lastnega štetja in Crypt of the Elders opremil s številko dva. V izogib popolni subjektivnosti pa naj lastno tezo podkrepim z dejstvom, da Kripl na svojih demo posnetkih nikoli niso uporabljali intra in outra, oba pa sta na albumih zaenkrat postala stalnica.
Ker je počrnjena slovenska različica legendarnih Obituary, ki domuje in deluje v Postojni, skupaj s komadom Tartarus kar tretjino albuma posvetila zgolj instrumentalijam, je po mojem mnenju povsem na mestu, da intra ne preskočim samodejno, temveč ga postavim v pomembnejše ospredje. Uvodni komad Crypt of the Elders vrže poslušalca v povsem nepričakovane, melodične, na akustični kitari osnovane in srednjeveško obarvane vode, od koder nas povleče instrumentalni Tartarus in nas katapultira v širne daljave vesolja, v katerih je nekoč potoval Trondr Nefas s svojim projektom Angst Skvadron. A ker gospodje iz Postojne ne poznajo heca in se po nemško držijo reka »Red mora bit!«, komad Disciplina končno postavi stvari na svoja (beri: poznana) mesta. Napuh nato odnese še zadnjo kopico šale, preden album s Pogubo preplavi d-beat štanc in poslušalec začne podzavestno migati v polka ritmih; slednji pridejo tokrat po zaslugi odlično uglašenih bass bobnov odlično do izraza. S Prisklednikom tako rekoč na koncu albuma izlijejo Kripli ves svoj bes na ploščo in po poslušalcu udarijo s tipičnim speed blackmetalskim rušilcem, ki v slogu že nekoliko zdelanega tanka sicer ne premore več vse svoje primarne rušilne moči – podobno kot gospodje, ki počasi prihajajo v leta, če se niso zdavnaj tam utrujeni usidrali.
Outro Crypt of the Elders II uvede konec kratkega potovanja. Sprva poslušalca k izhodu popeljejo enake kitarske melodije kot v intru, vendar v nadaljevanju se klasični Ulver v slogu albuma Bergtatt prelevijo v svojo današnjo moderno obliko, s čimer Kripl na izhodna vrata potrkajo s pravo dozo elektronskega eksperimentiranja in transcedentalne psihedelike. Me prav zanima, s čim bo trojica presenetila na naslednjem albumu.

SORODNE VSEBINE:
10. 12. 2015Haiduk - Demonicon / Recenzije
6. 7. 2015Kripl - Ruševine preteklosti / Recenzije
30. 5. 2014Kripl - De Profundis (demo) / Recenzije
2. 3. 2012Requiem - Fallen Angel / Recenzije
31. 3. 2005Indigo Child - Re-Death / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
29. 3. 2024
Khold - Du dømmes til død
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
Recenzija
20. 3. 2024
Feral Forms - Premalignant (EP)
Recenzija
19. 3. 2024
Dog Chasing Sun - Old Man’s Doom
Recenzija
18. 3. 2024
Kanonenfieber - U​-​Bootsmann (EP)
Recenzija
15. 3. 2024
Morost - Devour Thine Light (EP)
Recenzija
13. 3. 2024
Static-X - Project: Regeneration Vol. 2
Recenzija
8. 3. 2024
Taake - Et hav av avstand
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana