REPORTAŽE

13. 2. 2014

Cradle of Filth / Behemoth / In Solitude / Inquisition / Svarttjern

Backstage, München, Nemčija / 7. 2. 2014

Prvi dan koncertno-turističnega izleta v bavarsko prestolnico
Minilo je že krepko več kot eno leto, ko sem nazadnje obiskal München zaradi koncerta. Konec leta 2012 si nikoli ne bi mislil, da bo glavni nastopajoči takratnega in tokratnega koncerta isti. Rdeča nit med obema večeroma so Cradle of Filth, leta 2012 s podporo grških Rotting Christ in norveških God Seed, letos pa velikanov Behemoth (dejanski co-headliner turneje), neumestnih In Solitude, podzemeljskih Inqisition in zlobnih Svarttjern. Želja po ponovnem izletu na Bavarsko je bila velika, še večje pa je bilo vprašanje, ali bo zaradi aktualnih vremenskih razmer to sploh mogoče. Dokončna odločitev o odhodu je padla le dva dni pred koncertom, medtem ko je jutro oziroma narava na dan odhoda sijala z vso svojo močjo, kar je veselje in navdušenje stopnjevalo z vsakim prevoženim kilometrom.
Koncert je bil napovedan za izredno zgodnjo uro, sploh za povprečnega slovenskega obiskovalca. Prvi od petih nastopajočih naj bi zavzel oder že ob 17.55, vstop v dvorano pa naj bi bil omogočen že ob predhodni polni uri. Zaradi intervjuja, za katerega sem bil dogovorjen ob 17h, sem prispel na kraj dogodka ob točni uri, ker pa je bil to prvi dan turneje, se neutečene stvari seveda kaj hitro zalomijo. V praksi to pomeni, da se mi je kot prvo prestavil intervju na nedoločen čas, ker so bili Behemoth še pri kosilu, kot drugo pa se je tudi prestavil vstop v dvorano, pred katero se je nabrala že kar številčna horda osebkov, željnih black metala, ki najraje krasijo svoje telo s tetovažami, jakne pa z našitki najljubših bandov. Po približno polurnem čakanju smo lahko navalili v dvorano, kjer so obiskovalce na levi sprejele neskončno dolge mize z merchandisom in na desni še daljši šank, ki po nekaj metrih zavije v desno in se konča na drugi strani dvorane pri garderobi. Na podlagi zanimanja za majice, puloverje in zgoščenke nastopajočih sem lahko dokaj hitro ugotovil, da se bo večer v glavnem vrtel okoli dveh bandov, moja predvidevanja pa je kasneje potrdilo dogajanje pred oziroma pod odrom. Obiskovalci tega večera so se odpravili od doma v glavnem zaradi poljskih Behemoth, izredno veliko zanimanje pa je bilo tudi za ameriški duo Inquisition, ki zelo uspešno orje ledino do širšega komercialnega uspeha.
Čeprav je sprva kazalo drugače, se je koncert začel točno ob uri. Norveški Svarttjern so vlogo prvega banda opravili odlično in v okviru s pričakovanji. Med recenziranjem njihovega aktualnega albuma Ultimatum Necrophilia sem se z njimi srečal prvič, a band mojega mnenja o njihovi glasbi kljub zadovoljstvu o na ta dan videnem in slišanem ni mogel spremeniti. Svarttjern v mojih ušesih ostajajo soliden, povprečen black metal band s pomanjkanjem lastne identitete, ki posledično črpa navdih pri tem in onem bandu, glasbeno pa ponudi izdelek, ki v živo zna zabavati in primerno ogreti blackmetalsko publiko, a na zgoščenki zveni preveč »zlajnano«, da bi človek pretiral s ponovnim poslušanjem.
Po relativno dobremu ogrevanju vratnih mišic v družbi norveških blackmetalskih viž sem kratek premor izkoristil za kontaktiranje tour managerja poljskih Behemoth, ki mi še zmeraj ni sporočil nove ure intervjuja. In nato hladen tuš. Intervju »čez pet minut ali nič, ker se morajo fantje potem pripraviti na nastop«. Dilema. V manj kot eni sekundi mi je po glavi blisknilo tisoč misli in idej, kako izpeljati intervju in ne zamuditi nastopa Inqusition. Žal so bile vse neplodne, zaradi česar se je neizbežno pač moralo zgoditi. Hitro tečem v zaodrje, kjer se mi minute čakanja zaradi vedenja, da se Dagon in Incubus že pripravljata na odru, neznansko vlečejo. Nato sprint na tour bus, kjer je kljub vsemu sledil izredno sproščen pogovor z Orionom, in nato še en sprint nazaj v dvorano, kjer je glomastila trenutno najbolj vroča dvojica blackmetalske scene. Zamudil sem okoli polovico nekaj več kot polurnega nastopa, a le-ta je bila fenomenalna. Nekaj podrobnosti o sami setlisti si boste lahko prebrali v intervjuju z Dagonom, ki sem ga naredil po njunem nastopu, a kolikor sem lahko ugotovil sam, je band posvetil pozornost skoraj svoji celotni diskografiji, z novega albuma Obscure Verses for the Multiverse pa smo lahko slišali eno ali dve pesmi. Publika v dvorani, ki je bila takrat napolnjena približno do polovice svojih kapacitet, je bila navdušena in ustrezno burno spremljala prvo zvezdo večera na odru. Odličen zvok prvih nastopajočih se je nadaljeval med nastopom Inqusition, tako da so tudi tisti mirni deli pesmi prišli odlično do izraza, minimalistično odrsko prezenco pa je band, kot že v Ljubljani septembra 2011, nadoknadil s svojo brutalno in agresivno črno umetnostjo. Preveč kratko, a izredno sladko.
Kot tretji nastopajoči so nastopili švedski heavy metalci In Solitude, ki so s seboj med prtljago pripeljali aktualni album Sister. Ker o heavy metalu vem le to, kar mi znajo o njem povedati Iron Maiden, ne morem in tudi nočem komentirati glasbene plati nastopa Švedov. Lahko pa povem, da se je dvorana oziroma tisti del pred odrom, nekakšen parter, in na straneh, nekakšne tribune, dodobra izpraznil, tako da je publika štela manj ušes kot med nastopom Inqisition. Tudi sam sem bandu posodil svoja ušesa le za kratek čas, toliko, da sem si lahko ustvaril sliko o dogajanju, nakar sem se umaknil v »preddverje«, od koder sem imel na očeh mize z merchandisom in platno s prenosom nogometne tekme.
Po nastopu In Solitude je bilo za pripravo odra za prvega headlinerja večera načrtovanih kar 30 minut. Sprva mi nikakor ni bilo jasno, čemu toliko priprav, a med spremljanjem nastopa, ki so ga pripravili Poljaki za tokratno turnejo, se mi je zdelo, da bi lahko mirne volje porabili še kakšno minuto več. To, kar Behemoth trenutno v živo ponujajo obiskovalcem svojih koncertov, je v krogih ekstremnega metala šov brez primere. Gre za mešanico pompoznosti iz hiše Dimmu Borgir, ki smo je od Poljakov že vajeni, teatralnosti Watain in Gorgoroth, ki so v preteklosti znali vizualno odlično interpretirati svojo glasbo, in ognjevitosti industrialcev Rammstein v dobesednem pomenu besede. Z ozirom na to, da se večina zainteresirane slovenske publike še pripravlja in veseli obiska koncerta 21. februarja na Dunaju, ne želim povedati preveč, saj nočem pokvariti presenečenja. Ker pa so setliste že objavljene na spletu, lahko brez zadržkov povem, da nisem pogrešal niti enega komada, da je band odigral kar pet pesmi s Satanista, pri pregledu več kot dvajsetletne diskografije s številnimi hiti pa se je dotaknil tudi prvega albuma. Zaradi delne utrujenosti je postal drugi del nastopa nekoliko naporen, a s predzadnjim Chant for Eschaton 2000 je utrujenost ponovno izpuhtela, z zaključnim O Father O Satan O Sun!, ognjenimi vložki in črnimi konfeti pa sta se navdušenje in adrenalin po odhodu banda z odra le počasi umirjala.
Po nastopu sem vedel, da so Cradle of Filth naredili napako, ko so se odločili, da bodo igrali kot zadnji, kajti takšnega nastopa nikakor ne bodo mogli preseči. Po drugi strani so pa marsikateremu obiskovalcu naredili uslugo, saj je le-ta lahko šel že ob desetih zvečer domov – takrat so Behemoth zaključili nastop. Med zadnjim premorom pa je zame sledil še zadnji obisk stojnice, kjer so Inqusition prodajali svoje dobrine. Dogovorjen sem bil še za drugi intervju tega večera, tokrat z Dagonom. Sicer nisem bil najbolj navdušen, da bom spet zamudil del koncerta, a Danny & Co. name že nazadnje niso naredili pravega vtisa, zato tokratna odločitev ni bila težka. Nikoli si pa ne bi mislil, da bo intervju trajal skorajda eno uro in pol, kar pomeni, da sem od CoF ujel le še zadnjih nekaj minut, kjer sem videl, da je polovica obiskovalcev že odšla in da si band, oslabljen zaradi odsotnosti kitaristov Paula Allenderja in Jamesa McIllroya, vizualno pomaga s predvajanjem video posnetkov na platno levo zadaj na odru.
Pred odhodom v začasni dom me je pred dvorano omamil še vonj po sveže pečenih hamburgerjih, saj je münchenski Backstage pravi raj za koncertne navdušence, medtem ko so se mi v glavi menjavale misli o nastopu Behemoth in izredno izčrpnem pogovoru z Dagonom. Definitivno koncert za v osebne anale najboljših koncertnih večerov vseh časov.

SORODNE VSEBINE:
26. 10. 2013Behemoth, Cradle Of Filth / Novice
30. 9. 2008Brutal Assault 2008 / Reportaže
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana