Na današnji dan
1982
Randy Rhoads umre v letalski nesreči, star komaj 25 let
NAGRADNE IGRE
Traja do: 10. 3. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

2. 5. 2019

The Iron Maidens / SkyEye

Kino Šiška, Ljubljana / 28. 4. 2019

Tribute in cover skupine so v zadnjih letih postale srž številnih polemik na glasbeni sceni. Gre za krajo ozemlja bandom, ki igrajo originalno, lastno glasbo, ali za dobrodošlo popestritev? Jasnega odgovora na to ni, je pa dejstvo, da imamo tovrstne skupine v Sloveniji radi, celo zelo radi, saj redno polnijo velike dvorane. In tako smo imeli v Ljubljani v roku enega meseca možnost videti kar dve tribute skupini Iron Maiden, ene v Ortu (Higher on Maiden), druge, bolj znane The Iron Maidens, pa so v nedeljo nastopile v Kinu Šiška. In medtem ko so bili prvi eno bolj groznih doživetij, so bile druge močno pričakovane tudi zaradi skoraj kultnega statusa. Pa so do njega zares upravičene? (Grega)

Prvi so na oder stopili SkyEye. Ljubljanska heavy metal zasedba, ki so jo leta 2014 ustanovili kitarist Grega Stalowsky, basist Primož Lovšin in pevec Jan Leščanec. Band je že postal simbol kakovostne izvedbe koncerta, saj vsakič znova dokazujejo vrhunsko uigranost, kontakt s publiko in kvalitetno glasbo. Tudi tokrat ni bilo drugače, saj so na oder Kina Šiške stopili že pred skoraj polno dvorano, ki je vidno izražala navdušenje nad koncertom, med publiko je bilo videti tudi kar nekaj podmladka, kar včasih pogrešamo na drugih koncertih. Od začetka pa do konca koncerta so SkyEye čvrsto držali publiko v primežu udarnega heavy metala z visokim vokalom a la Bruce Dickinson energičnega pevca Jana Leščanca, proti koncu pa so naznanili, da bodo za komad Digital God izdali tudi koncertni video, ki so ga snemali prav na tem koncertu. SkyEye so na sceno vrnili prepotreben val svežine heavy metala, kakršnega smo pogrešali vse od kar so ugasnili bandi, kot so Forgotten Eden, Dawn Patrol ipd. Nam to raba! (Dominika)

Po SkyEye pa smo po kar nekaj čakanja le dobili še glavno jed večera. The Iron Maidens. Band, kjer se je kalila tudi danes slavna Nita Strauss, je prišel na oder ob zvokih klasike Doctor Doctor skupine UFO, tako kot originalni Mejdni torej, koncert pa je odprla klasika Aces High. In prva opazka – punca nikakor ni mogla slediti vokalnim akrobacijam Bruca Dickinsona. Kirsten Rosenberg aka Bruce Chickinson je imela predvsem v prvem delu koncerta precej težav z vokalom, na momente pa je zvenela kot nesveta mešanica med Bruceom in Blazeom Bayleyjem; če se je kdo kdaj spraševal, kako bi zvenelo, če bi ta dva vokalista združili, je bil tu podan odgovor - narobe. No, tekom koncerta se je vokalna predstava izboljšala in tam okoli klasike Alexander the Great je Kirsten že dodobra ogreta zvesto sledila kanonu Bruceovih linij in koncert je bil mnogo bolj poslušljiv. Pohvale gredo tudi na račun energičnega vodenja koncerta, Kirsten je namreč kot prava frontwoman ves čas vzpostavljala stik z občinstvom in se zabavala na naš in tudi svoj račun. Več kritik pa si zato zasluži instrumentalna izvedba. Če je basistka Wanda Ortiz aka. Steph Harris še precej dobro urezala linije originala, pa smo bili priča precej resnim kitarskim kiksom s strani obeh kitaristk, predvsem začetniško in nedopustno polomljeno je izzvenela lead melodija klasike Wasted Years, ki bi morala biti na tem nivoju zares izpeljana brezhibno. Poglavje zase pa je bila bobnarska predstava; Iron Maiden oziroma Nico McBrain ne uporablja dvojnega bas pedala. Ga ne, in pika. Tako je. In ko se poizkušaš originalom približati, kar naj bi bil načeloma namen tribute bandov, potem ga ne uporabljaš. V tem primeru pa je Linda McDonald aka Nikki McBurrain, večkrat besno napadala duplo in zato ponesrečeno izpeljala kar nekaj prehodov, pri čemer je najbolj trpela klasika Run to the Hills.

Od negative pa k pozitivnemu delu koncerta – setlisti. Punce namreč ne pobirajo zgolj smetane iz zbirke hitov Iron Maiden, ki so jo nabavile na lokalnem Petrolu, temveč brskajo globoko po diskografiji in so nam dostavile pozabljene dragulje, kot je Flash of the Blade, Losfer Words, Still Life in Purgatory, komade, ki jih Maidni ne uvrščajo več v svoj program. Poleg tega so dale publiki na izbiro: Alexander the Great ali Rime of the Ancient Mariner in narod si je izbral makedonsko klasiko, ki je originalni še nikoli niso igrali v koncertnem okolju, izvedba te pa je bil vsekakor eden vrhuncev koncerta. Pohvale zaslužijo tudi izvedba Phantom of the Opera in po mojem mnenju najbolje izveden komad večera, The Evil That Men Do. Prav tako gre pohvaliti publiko oziroma večino nje, ki je ves čas sodelovala s skupino, graja pa leti na nekaj primerkov v prvih vrstah, ki so očitno zmotno mislili, da bo šlo za strip šov in se temu primerno slinasto tudi obnašali.

Set lista: Aces High, Revelations, Wasted Years, Losfer Words (Big ’Orra), The Trooper, Flash of the Blade, Purgatory, Still Life, Alexander the Great, The Number of the Beast, The Phantom of the Opera, The Evil that Men do, Fear of the Dark, Hallowed be Thy Name, Run to the Hills.

Pod črto? Če bi šlo za koncert z enkrat nižjo vstopnino v Orto baru, bi bila stvar zelo zabavna in ocenjena bistveno bolje. Ker pa je bila cena vstopnice na ravni tribute bandov a la The Straits in Brit Floyd, ki roko na srce svoje poslanstvo opravljajo mnogo bolj resno, pa s slišanim ne morem biti posebej zadovoljen. Drugače povedano, če bi bili na odru fantje, jih z enako predstavo ob tej ceni verjetno nihče ne bi dvakrat povohal. Iron Maiden so pač Iron Maiden, mnogi po desetletjih poslušanja poznamo praktično vsak šum na vsakem komadu in zato nas resne površnosti še lažje zmotijo, kar se pri koncertu originalnih zasedb ne dogaja tako pogosto. Tam ljudem lažje odpustim kako napako. Žur band, ki pa v nedeljo zvečer spričo prihajajočega delovnika ni izzvenel tako, kot bi lahko. (Grega)

SORODNE VSEBINE:
2. 11. 2019Support the Scene Fest / Galerija
29. 4. 2019The Iron Maidens / SkyEye / Galerija
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
11. 3. 2024
Cryptopsy / Atheist / Monastery / Almost Dead
Reportaža
8. 3. 2024
Paranoid Live: Phil Campbell & The Bastard Sons
Reportaža
26. 2. 2024
Voltumna / Taste Of Plague
Reportaža
21. 2. 2024
Kataklysm / Fleshgod Apocalypse / Stillbirth
Reportaža
13. 2. 2024
Tribute to Paranoid 25: Eruption / Dickless Tracy
Reportaža
12. 2. 2024
KHNVM / Damnation
Reportaža
6. 2. 2024
Hoba / Woygn / Ayd
Reportaža
5. 2. 2024
Stone Horns / Terminal Disease
KONCERTI & FESTIVALI
19. 3. 2024
Enslaved, Svalbard, Wayfarer
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
19. 3. 2024
Taake, Nordjevel, Theotoxin
Boogaloo, Zagreb, Hrvaška
20. 3. 2024
Attila, Born of Osiris, Aviana, Crown Magnetar
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
22. 3. 2024
Weekend Toretoure Vol. 1: Macabre Demise, Athiria, Hailstone
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
23. 3. 2024
Noise Wagon Vol. 12: Warfare, Culto Del Cargo, Cimex, Vivere Merda, Obscene Revenge
Binario 9, Viale Miramare 51, Trst, Italija
23. 3. 2024
Sovrag, Hellsword, Samperium
TrainStation SubArt, Kranj