RECENZIJE

9. 8. 2022
Eruption - Tellurian Rupture
From the Vaults, 2022

Ljubljanski thrasharji Eruption predstavljajo naslednika Cloaks of Oblivion, ki bo izšel 19. avgusta letos. Tellurian Rupture potrjuje tehnično dovršenost in zrelost banda, ki se po petih letih od izida Cloacks of Oblivion samo še stopnjuje. Za snemanje in miks albuma so poskrbeli v Studiu O, medtem ko so bili vokali posneti v Studio Evolucija. Gre za četrti album na slovenski sceni vse bolj glasnega thrash metal banda, ki ga le še redkokateri slovenski metalec ne pozna. Poleg lastnih koncertov se namreč pojavljajo na odru tudi kot support band za slovenske koncerte nekaterih svetovno bolj poznanih bandov, kot sta Death Angel ali Iced Earth.

Album sestavlja deset komadov, ki se med seboj razlikujejo dovolj, da je album dokaj heterogen, predvsem kar se tiče kompozicije pesmi. V splošnem je zvok dober, predvsem všečno je, da se bas sliši brez potrebe po raztegovanju ušes ali fokusiranega iskanja instrumenta. To je še dodaten plus za album sodobnega thrash metala. Veliko heterogenosti je tudi v dinamiki albuma, saj je splošen tempo pesmi hiter, kot je zvrsti primerno, vendar k hitrosti bistveno doprinesejo hitre kitarske tehnike. Posebnost kitarskih riffov so tudi dodelani melodični elementi, kar je značilen pečat Eruption. To pa jim še vedno ne odvzame agresivnosti, še več, riffi so polni energije in visoke kompleksnosti. Zanimiva odločitev je bila, da so Eruption postavili pesem Awakening kot prvo pesem na albumu, naslovno Tellurain Rupture pa kot zadnjo. Ti dve sta namreč najdaljši, če izvzamem skoraj osemminutno Praise The Serpent Queen, obe presegata šest minut in pol, pri čemer je Tellurian Rupture za las daljša. Tako namreč ta dva daljša komada objemata vse ostale pesmi v širši spekter thrash metal žurke.

Pesmi sta res podobni po minutaži, vendar se bistveno razlikujeta v sami konsistenci in tempu. Awakening se prične s krajšim »ambientalnim« uvodom, ki ga nato nasledi thrash srednje hitrosti. Pesem je posebna zlasti zaradi neke vrste dualizma ritem-vokali, saj bobni močno prispevajo k poudarjanju vokalov na način, da večino pesmi delujeta kot enota, čeprav je njuna posamična vloga seveda diametralno nasprotna. Nato nastopi eden od mnogih breakdownov na albumu, ki nas vpelje v kitarski solo. Narava pesmi Tellurian Rupture pa je bistveno bolj agresivna, saj se ritem neprestano drži hitrejšega tempa z edino upočasnitvijo nekje na sredini pesmi.

Tudi druga pesem na albumu Worms ritem precej pospeši v primerjavi z Awakening, nekatere podobnosti pa lahko najdemo tudi tu. Podobno kot pri Awakening namreč pride do zanimive igre med instrumenti in vokali, vendar tokrat med kitaro in nečloveško visokimi toni, ki jih dosega vokalist Klemen »Buco« Kalin. To poenotenje kitare in vokalov se zgodi proti koncu pesmi in je tako dobro izvedeno, da je ločnico med instrumentom in človeškim glasom za kratek čas že izredno težko identificirati. Worms sodi skupaj z Beyond the Black, Coffin-Bred, Gone With the Floods, Material Foundry in Tellurian Rupture med nekoliko hitrejše pesmi albuma, je pa res, da je ločevanje pesmi glede na njihovo hitrost pri Eruptionih težka naloga. Ena izmed tehničnih značilnosti, ki prispeva h kompleksnosti njihovih pesmi je ravno velika količina sprememb ritmov znotraj njih. Brez dvoma pa lahko samozavestno trdim, da je začetni riff Material Foundry najbolj energičen začetek pesmi na albumu.

Produkcija je morda nekoliko boljša kot pri predhodniku Cloaks of Oblivion, predvsem na vokalih, istočasno pa je v produkciji še nekaj manevrskega prostora. Ponovno, kot smo pisali pred leti za Cloacks of Oblivion, tudi tokrat ni to kritika, saj gre res za tako malenkost, ki je lahko večkrat tudi stvar okusa. Nedvomno je Tellurian Rupture še en uspeh slovenskih thrasherjev, ki vse bolj nakazujejo, da imajo še marsikaj za povedati.

SORODNE VSEBINE:
16. 9. 2022Eruption / Intervju
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
4. 3. 2024
Elegy Of Madness - XI
Recenzija
1. 3. 2024
Iz ropotarnice: Morgion - Solinari
Recenzija
28. 2. 2024
The Lion's Daughter - Bath House
Recenzija
27. 2. 2024
Chains - Rito Funebre (split z Black Spell)
Recenzija
23. 2. 2024
Vitriol - Suffer & Become
Recenzija
22. 2. 2024
Goragorja - Monokrom
Recenzija
20. 2. 2024
Troll - Trolldom
Recenzija
16. 2. 2024
Iz zakladnice: Varathron - The Crimson Temple
KONCERTI & FESTIVALI
5. 3. 2024
Cryptopsy, Atheist, Serpentslain, Almost Dead
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška
6. 3. 2024
Cradle Of Filth, Wednesday 13, Sick N' Beautiful
Dürer Kert, Budimpešta, Madžarska
6. 3. 2024
Cryptopsy, Atheist, Monastery, Almost Dead
Jugend- und Kulturzentrum Explosiv, Gradec, Avstrija
7. 3. 2024
Amaranthe, Dragonforce, Infected Rain
Gasometer, Dunaj, Avstrija
7. 3. 2024
Leprous, The Hirsch Effekt, Fight the Fight
Szene, Dunaj, Avstrija
8. 3. 2024
Dan rock žena 2024: Nervosa, Hellcats, Rougenoire
Orto Bar, Ljubljana