Na današnji dan
1954
Rodi se Bob Rock, ki pozneje poskrbi za produkcijo najbolj znanih albumov Metallice, Mötley Crüe in drugih
NAGRADNE IGRE
Traja do: 14. 4. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

5. 6. 2018
Mist - Free Me of the Sun
Soulseller Records, 2018

Mist so zasijali na slovenski glasbeni sceni leta 2012. Ni trajalo dolgo, da je zasedba povila svoje prve studijske izdelke, natančneje Demo in EP Inan’. Oba posnetka sta bila na domačih in tujih tleh zelo dobro sprejeta in sta zasedbi odprla vrata na mnoge evropske dvoranske in festivalske odre. Temelji za prvi celovečerni izdelek so torej bili uspešno položeni, prve kadrovske težave še pred izdajo EP-ja z zamenjavo Nine Grizonič na kitari, namesto katere to zdaj vihti Blaž Tanšek, pa zasedbi tudi niso škodile. Potrebna sta torej bila samo še čas in mir, da se peterica ponovno zaklene v studio, vadbeni prostor, samotno gozdno uto ali klet in posname prvenec.
Čeprav si želi band, da bi ga studijski prvenec odrešil sonca, ironično ta kar žari od volje, da ga zazna ves svet. To pa ne pomeni, da imamo pred seboj izdelek, ki opeva sonce, rožice in čebelice, temveč nagovarja v slogu velikih imen doom metal scene mračnejše teme. Kakor tematsko tako tudi glasbeno iščejo Mist navdih pri klasikih doom metala in ga temu primerno tudi križajo s konkretno dozo okultnega rocka, vendar ta okoliščina nikakor ne pomeni, da išče zasedba bližnjice ali da kopira. Z navedenimi tendencami smo imeli opravka že na obeh predhodnih studijskih izdelkih, ki vsem poznavalcem služita kot odlična orientacija pri odkrivanju in spoznavanju prvenca. Ta namreč pri uporabi posameznih elementov ne preseneča, temveč se trdno drži predhodno začrtanih glasbenih okvirjev. Pa zaradi tega dolgočasi? Nikakor ne. Mist ponudijo nekaj manj kot 50 minut poznanih in pričakovanih ritmov, ki v desetkratni izvedbi vsakič ponudijo malenkost, s katero se med seboj razlikujejo. Močne rdeče niti torej bandu ni moč očitati.

Na podobnih ritmih in bolj ali manj enakem tempu zgrajena repetitivnost je še dodatno utrjena z bolj ali manj istim vokalom, ki iz močnega ospredja visi nad vsemi instrumenti. Ninin vokal je sicer postal močnejši in izrazitejši, toda še zmeraj bi si želel več variacij, s čimer bi bilo albumu ponujene več razgibanosti. In če sem že ravno pri tem, kaj pogrešam. Dejansko pogrešam en pravi hit, ki takoj zleze v uho in tam odmeva cel dan. Sicer je na albumu kar nekaj momentov, ki so zaradi svoje repetitivnosti kar nalezljivi, tako na primer komad Demonized, a osebno pač menim, da se noben komad prav resno ne približa odličnemu Frozen Velvet z EP-ja Inan’.
A ker ne želim zaključiti mojega spisa z negativnimi mislimi, s katerimi bi zagotovo naredil albumu krivico, bi izpostavil dva komada, ki sta me med poslušanjem konkretno nagovorila. Prvi bi bil December, ki je naslovu ustrezno dokaj otožen in ki bo v mrzlih in pobeljenih decembrskih dneh predstavljal odličnega spremljevalca po naravi. Drugi pa bi bil The Offering, s katerim je band napovedal album. Ta se za moj okus še najbolj približa pravemu hitu, ki z igrivim kitarskim riffom ustvari vedrejše vzdušje in temu primerno protiutež sicer splošnemu vzdušju na albumu. Me prav zanima, v kolikšni meri bo plošček bandu prinesel želeno svobodo.

SORODNE VSEBINE:
KONCERTI & FESTIVALI
19. 4. 2024
Slash featuring Myles Kennedy and the Conspirators, Mammoth WVH
MVM Dome, Budimpešta, Madžarska
19. 4. 2024
Metal Fusion: Sakrabolt, Corpse Grinder, Force of Impact
Mladinski center Zagorje ob Savi
19. 4. 2024
Diocletian, Sitis, Snøgg, Häxänking
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška
19. 4. 2024
Mary Rose, Cowboys from Hell
Klub Jedro, Medvode
19. 4. 2024
Smedja in Smetke, Rogna, Dead Corcoras
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
20. 4. 2024
Schirenc plays Pungent Stench, Dickless Tracy, Behind the Rails
JUZ Wolfsberg, Avstrija