RECENZIJE

20. 5. 2024
Weedow - Weedow
samozaložba, 2024

Zadete besedne igre, kot je ta, verjetno prikradejo nasmešek na obraz celo vdovam. Autocorrect mi je na vse kriplje želel popraviti besedo v »window«. Besedna igra in zeleno-črna naslovnica sama sta me prepričali v poslušanje, ko sem pa že kar v uvodu slišal izbrane izseke predavanja enega izmed meni najljubših modernih filozofov Alana Wattsa, pa ni bilo treba dodati ničesar:

»And some of the things that are weird are weird because they are just obvious, and nobody ever thinks of them. Nothing. The whole idea of nothing. But there’s—in the back of our mind—the notion, and it comes up as a kind of terror of nothing and nothing else at all. And nothing else at all—is not only inconceivable, but perfectly meaningless. because we always know what we mean by ‘contrast.’ We know what we mean by white in comparison with black. We know life in comparison with death. We know pleasure in comparison with pain. But you will notice of all these things that they must come into being together. So that means that the nothing—the negative, the empty—is exceedingly powerful. But to suggest how very powerful and important this nothing-at-all is, let me point out to you: Nothing is what brings something into focus.«

Poljska roba stoner doomovske šole, ki verjetno v živo nažigajo le pod zeleno-vijoličnimi lučmi. Glede na dolg instrumentalni uvodnik Nothing sem se pripravil na podobno zadeto izkušnjo, kot sem je vajen, na primer, pri Bezelbong, stanovskih kolegih in sodržavljanih Weedow. Receptura se vrti okoli nizko uglašenih kitar, neobstoja vokalov ter občasnih filmskih izsekov iz žanrov okulta, uporabe psihedeličnih drog in podobnih tematik, ki so jih v novo doomersko generacijo vpeljali Electric Wizard. Bolj se je Nothing približeval epilogu, bolj se je vse upočasnjevalo in simpatiziralo z zvokom The Holy Corrupt. A glej ga zlomka, ob začetku komada Weedow je sledilo presenečenje – vokal! Stilsko koketiranje z Weedpecker, še enimi Poljaki, ki stavijo na besedne igre, kanabis, ampak z občutno manj dooma. Če že mečem imena glasbenih somišljenikov na pladenj, pa naj dodam še Dopelord. Vseh, ki jim ugaja zvok vsaj enega izmed naštetih bandov, se jih bo dotaknil tudi Weedow.

Dokaj razgiban album, ki pokriva vse spektre dotične zvrsti. Dobro je tudi ravnovesje med inštrumentalnimi in vokalnimi komadi, da lahko vsak posluša svoj »preferenčni stil«. Izpostavil bi komad Empowerment, ki se me je iz neznanega razloga najbolj dotaknil. Morda sta razlog za to počasno soliranje in razgiban tempo? Nežnejše orientalske note na Threnody uravnovesijo »bolj divjega predhodnika«. Tu pride do izraza tisti nič, o katerem je govora v uvodu. Minimalistična ritem sekcija postavi čiste kitarske tone v res dober fokus. Zaključi se pa z ženskim recitiranjem poezije. Stoner kitaristi si verjetno dobro predstavljate, kako je solirati pod vplivom trave – prsti so težki, koncentracije pa tudi ni, zato je najbolje počaaaaaasi preigravati tisto pentatoniko na istem polju.

Brez nič tudi nekaj ne obstaja. To postavi našo (zgrešeno) zahodnjaško miselnost »iz nič ni nič!« na zatožno klop, kajne? V skladu s to idejo bom namenoma zaključil debato in prepustil poslušalcem, da moje skope besede o tej debitantski studijski izdaji pripomorejo k izpopolnjujočemu poslušanju, polnem skritih podrobnosti, ki bi v esejski recenziji verjetno ostale skrite.

SORODNE VSEBINE:
KONCERTI & FESTIVALI
13. 6. 2024
Igorrr, Sanguisugabogg
Kino Šiška, Ljubljana
13. 6. 2024
Avenged Sevenfold
Firenze Rocks
16. 6. 2024
Body Count
ŠRC Šalata, Zagreb, Hrvaška
21. 6. 2024
Tolminator Warmup Show: Brujeria, Smedja in Smetke
Menza pri Koritu, Ljubljana
21. 6. 2024
Heretic Feast 2024
Boogaloo, Zagreb, Hrvaška
23. 6. 2024
AC/DC
Ernst-Happel-Stadion, Dunaj, Avstrija