Na današnji dan
1982
Randy Rhoads umre v letalski nesreči, star komaj 25 let
NAGRADNE IGRE
Traja do: 10. 3. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

31. 5. 2021

An evening with Nightwish in a Virtual World

The Islanders Arms / 28. 5. 2021

Če  bi mi kdo pred letom dni rekel, da se da iz domačega udobja doživeti čarovnijo koncerta v živo, mu ne bi verjel. Če bi mi kdo rekel, da je izvedba koncerta prek spleta možna in da se tudi tako lahko dostavi učinkovito umetniško delo, tudi ne. Smo priča nadomestilu koncertiranja v živo? Nikakor ne. Je to neka alternativa? Tudi ne. Dejansko gre za neko novo obliko izvajanja glasbe v živo. Da ne bo pomote: nič ne more nadomestiti zvoka, ki prihaja iz velikih, namenskih, glasnih zvočnikov, svetlobnih iger, bližine istomislečih, ostrih pogledov med publiko in izvajalci, ki vzbujajo interakcije na nevidnih komunikacijskih kanalih, prerivanja s preznojenimi somisleci, prelitih s pivom, spoznavanja novih ljudi. Tudi sploh ne gre za nadomeščanje, zato se tudi ne bom posvečal primerjavi dveh popolnoma različnih svetov in debati, kateri izmed teh je boljši.

Bolj bi si postavil vprašanje, kakšna bi bila bodočnost glasbene industrije, če bi ta dva svetova korakala vzporedno drug ob drugem, da bi lahko vsak svet dostavil del sporočila, ki nam ga umetniki želijo posredovati. Kaj pa če zaradi delovnih obveznosti človek ne more na koncert najljubšega banda? Kaj če organizator dogodek odpove zaradi teh in teh razlogov v zadnji minuti? Kaj če so težave z lokacijo? In kaj če si manj poznan band, ki nima možnosti, da bi se predstavil svetovni publiki? Kaj če si želi band dostaviti dodatne efekte, ki se jih v živo ne da izvesti? Kaj če so težave s promocijo novega izida? Še veliko je takih in drugačnih težav, ki so značilne za dogodke v živo, ki jih večina v spletni obliki izvedbe dejansko odpade.

Samo predvajanje nekega dogodka, ki se dejansko dogaja v živo, pa lahko od teh težav reši samo nekatere. Predvsem, ko gre za nezmožnost ogleda koncerta zaradi tega ali onega razloga, ko je bila karta že kupljena, je hibridna izvedba koncerta lahko dobra alternativna rešitev v postopkih vračanja denarja ali v kateri koli drugi obliki domene med kupcem in prodajalcem. Ni pa to to, saj se po navadi v taki obliki med gledanjem koncerta na kavču, stran od samega težišča dogajanja, človeku porajajo misli, kot so »Kakšna škoda, da nisem zraven!« in »Joj, kako zavidam tem, ki so na prizorišču, kaj jaz zamujam!« Kakšne občutke pa dobi človek, če se koncert v celoti izvede izključno prek spleta v virtualnem okolju? Predstavljajte si, da povabite prijatelje domov, si že pred koncertom uredite ozvočenje, ekran, hrano in pijačo. V udobju doma in dobri družbi imate še dobro glasbo v virtualnem okolju, ki je točno tako, kot si ga predstavlja umetnik, ki je napisal besedilo vaše najljubše pesmi. Iz drugega konca sveta dobite dejansko vpogled v to, kar se umetnikom dogaja v možganih, ko vam dostavljajo albume, koncerte v živo in videe. Iz samih vizualnih efektov se da razbrati tudi čustvo, ki ga želi izvajalec podati, česar pa je bilo v svetu, ki so ga Nightwish za potrebe svojega koncerta poimenovali »The Islanders Arms«, kar veliko. Spreminjalo se je ozadje, slika je bila vedno dinamična vsaj na nekem delu in barve so se prilagajale. V primeru virtualnega dogodka lahko vse to komentirate v družbi oseb, ki so vam v življenju najpomembnejše. Med drugim se lahko strošek vstopnice še razdeli med posameznike družbe, kar lahko reši težavo mladostnika, ki še nima dovolj denarja v žepu, ali pa nekoga, ki bi rad spoznal novo zvrst glasbe, vendar še ni pripraljen plačevati višjih vsot za vstopnico dogodka, ki ima potencial slabe izkušnje.

Zveni dobro, kajne? To še zdaleč ne opiše vsega, kar se da doživeti. Sami odzivi v komentarjih na Facebook strani Nightwish pričajo o uspehu dogodka in dokazujejo, da ima spletna oblika izvedbe koncertov velik potencial, da se ohrani kot nova oblika izvajanja turneje. Mogoče pred njenim začetkom, za samo promocijo albuma? Za posebne dogodke, kot so obletnice skupine? Ali za tiste koncerte, ko se nek album izvede v celoti? Kaj pa za pesmi, za katere si je umetnik v svoji glavi ustvaril nek imaginarni svet? Le kako bi še bilo zanimivo, da bi se te misli preoblikovale v neko stvaritev, da bi se konkretizirale v neki virtualni realnosti. S tehnološkim razvojem, ki smo mu priča, je tukaj ogromen potencial rasti za glasbeno industrijo in njenega nadgrajevanja v sodobnejšo obliko. Kaj bo šele možno, ko bomo dosegli dovoljšnjo točko razvoja, ko bodo tehnologije za vstop v virtualne svetove masovno razširjene po vsem svetu. Ko bodo nezamenljivi digitalni žetoni (ang. NFT – non-fungible token) že dovolj poznani, da bomo priča vračanju odločitvene moči v roke izvajalcev in umetnikov. Ko bomo lahko imeli v lasti unikat dogodka v obliki digitalnega zbirateljskega predmeta, če lahko tako rečemo. Le kakšne nove, možne načine interakcije med publiko in ustvarjalci, ki je bila sicer šibka točka spletnega koncerta Nightwish, to prinaša s seboj? Nove oblike interakcij bi se lahko izpostavile med vsemi ustvarjalci, ki sodelujejo pri postavitvi in izgledu virtualne lokacije, ter njenimi obiskovalci, ki bi lahko vsakič na novo doživeli isti koncert v drugem svetu. Priča smo bili enemu izmed prvih uspešnih poskusov dostave v živo spletnega glasbenega dogodka, ki te lahko vsakič popelje na novo potovanje.

To potovanje, ki so si ga zamislili Nightwish v »The Islanders Arms«, je potekalo v svetu velikih slapov v pravljični hišici, znotraj katere so zvenele kitare, bobni, dude, flavte. Medtem so se zunaj hišice spreminjali letni časi, opazovali smo lahko jezero in hribe, pred hišico pa je stal zrakoplov, ki je pripeljal izvajalce (ali kar obiskovalce?) na koncert ter jih po koncertu odpeljal. S samim ogledom koncerta misli takoj odtavajo v nove imaginarne svetove, ki si jih vsak sam lahko ustvari v svoji glavi, na neke nove valovne dolžine, ki jih prej nismo bili vajeni. Potencialnih možnosti, kako in v kakšni obliki se lahko izvede spletni koncert, je neskončno mnogo, saj lahko sodeluje širok spekter umetnikov istočasno, da se doseže popolna sinergija idej. Grafika dobi v taki obliki koncertiranja izredno pomembno vlogo, sama priprava virtualnega prostora pa zahteva veliko znanja in kompetenc na področjih računalništva, kakovosti zvoka, grafičnega oblikovanja, digitalne grafike in v bodoče verjetno še mnogo drugih. Si lahko predstavljate, kaj vse si lahko zamisli toliko glav iz različnih področjih, ko ustvarjajo nov svet, takega kot so si ga sami zamislili? Si lahko predstavljate, koliko je potencialnih, novih možnosti umetniškega izražanja, kaj vse nam bi lahko v bodoče dostavili naši najljubši umetniki?

SORODNE VSEBINE:
25. 4. 2012Nightwish / Novice
24. 6. 2004Nightwish / Novice
23. 9. 2001Nightwish / Novice
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
11. 3. 2024
Cryptopsy / Atheist / Monastery / Almost Dead
Reportaža
8. 3. 2024
Paranoid Live: Phil Campbell & The Bastard Sons
Reportaža
26. 2. 2024
Voltumna / Taste Of Plague
Reportaža
21. 2. 2024
Kataklysm / Fleshgod Apocalypse / Stillbirth
Reportaža
13. 2. 2024
Tribute to Paranoid 25: Eruption / Dickless Tracy
Reportaža
12. 2. 2024
KHNVM / Damnation
Reportaža
6. 2. 2024
Hoba / Woygn / Ayd
Reportaža
5. 2. 2024
Stone Horns / Terminal Disease
KONCERTI & FESTIVALI
19. 3. 2024
Enslaved, Svalbard, Wayfarer
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
19. 3. 2024
Taake, Nordjevel, Theotoxin
Boogaloo, Zagreb, Hrvaška
20. 3. 2024
Attila, Born of Osiris, Aviana, Crown Magnetar
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
22. 3. 2024
Weekend Toretoure Vol. 1: Macabre Demise, Athiria, Hailstone
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
23. 3. 2024
Noise Wagon Vol. 12: Warfare, Culto Del Cargo, Cimex, Vivere Merda, Obscene Revenge
Binario 9, Viale Miramare 51, Trst, Italija
23. 3. 2024
Sovrag, Hellsword, Samperium
TrainStation SubArt, Kranj