INTERVJUJI

19. 7. 2021

Etienne Von Chelleri

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: ETIENNE

Avtorica fotografije je Barbara Rot.

Etienne Von Chelleri je multiinstrumentalist, ki je na slovenski metal sceni dejaven že vrsto let. Znan je po svojem udejstvovanju v danes že pokopanih oziroma neaktivnih bandih, kot sta black metal zasedbi Bleeding Fist in Naberius, danes pa je s svojima projektoma Chains in Teufel dejaven v mirnejših, dungeon synth, armosferičnih black, drone, doom vodah. Vse te njegove projekte sva seveda nagovorila med najinim pogovorom, poleg tega pa seveda tudi nisva prišla mimo aktualne zdravstvene situacije in se pri tem tudi spogledovala z bližnjo prihodnostjo.

 

DEJAN: Zdravo. Dajva se najprej dotakniti tvojega aktualnega dela. Kateri projekt te trenutno najbolj zaposluje in zakaj?

ETIENNE: Ejla Dejan, projekti, ki me trenutno najbolj zaposlujejo, so Chains, za katerega upam, da nama bo zneslo igrati čim več špilov in tako promovirati novo plato Musica Macabra ter posneti spot za komad Apocalyptic Fear. Potem seveda Teufel, s katerim sem v končni fazi predprodukcije novega albuma Mračne nočne pripovedke, ki bo izšel pri kultni kitajski založbi GoatowaRex, pri kateri so bile izdane tudi prve plate Urfaust in Lifelover. Potem pa obstaja še doom metal projekt The Phantom Collective, pri katerem sodelujem s člani Sinister in From Ashes. Plata je že posneta, avgusta pa gre v fazo miksanja in masteringa. Založbo sicer že imamo, ampak ta je zaenkrat še skrivnost.
 
DEJAN: Huh, toliko projektov in še več informacij. Kdaj lahko torej pričakujemo, da bomo najnovejšo stvaritev od Teufel lahko držali v rokah?

ETIENNE: Problem je v tem, da čakam artwork Tonyja Robertsa, ki je sodeloval z bandi, kot so Urfaust, Conan, Grand Magus, Electric Wizard itd. Plata je že natisnjena, tako da čim bo artwork gotov, bo stvar izdana. Verjetno nekje do oktobra.
 
DEJAN: V začetku leta si izdal tretji album od Chains, ki nosi naslov Musica Macabra. Tega sem v recenziji menda že dovolj pohvalil, a dovoli mi, da ti na tem mestu še enkrat čestitam za tako nalezljiv album. Sicer pa pri tem projektu nisi več sam, saj od leta 2016 na bobnarskem stolčku sedi Matz Sick. Kako to?

ETIENNE: Chains je leta 2010 nastal kot drone doom projekt. Nisem imel ne pričakovanj ne želje preigravati stvar v živo, dokler nisem enega dne plato objavil na Bandcampu in dobil ponudbo pokojne francoske založbe za izdajo fizične oblike, konkretno CD-r. Od tam sem dobil nekaj dobrih povratnih informacij od članov Urfaust ter Hour Of 13 in posledično začel razmišljati o tem, da bi stvar razvil v bolj doom-occult rock vode. K temu je pripomogel prihod Chada Davisa, ki je mastermind ameriškega doom banda Hour Of 13. On je bil prvi uradni bobnar zasedbe Chains in skupaj sva izdala 7" EP preko finske založbe Svart Records.

Malo po izdaji EP-ja Dancing With My Demons je Chad zapustil band in tako sem nadaljeval Chains kot one man band, dokler mi ni leta 2016 dolgoletni kolega Matz Sick razkril, da je pred leti igral bobne. Ker sem imel pred tem dva špila s session bobnarji in sem si želel Chains razviti v band, sem ga takoj povabil k sodelovanju, kar je privedlo do dveh albumov in kar nekaj odličnih koncertov.
 
DEJAN: Kot si že sam povedal, si se z njegovim prihodom v band s Chains umaknil od drone elementov, tako da danes vajin doom metal še močneje preveva občutek okultnosti. V kolikšni meri je torej nov član odgovoren za ta premik?

ETIENNE: Kot sem že prej omenil, je Matz Sick s prihodom v band kot stalni bobnar dal tudi meni zagon, da premaknem Chains na neko višjo raven in glasbo obarvam bolj »rockersko«, saj ne morem trditi, da sva zgolj doom metal band, ker so prisotne tudi influence black metala, punka, gothic rocka itd. Kar pa se tiče okultizma, pa je ta prisoten že od prve plate, in sicer demo posnetka In Death Of Death. Razlika, ki je nastala s prihodom Matza Sicka, je ta, da je zdaj lažje pisati komade, saj nastanejo večinoma iz jamanja.
 
DEJAN: Kako pa to, da si sploh pristal v teh mirnejši vodah? Predhodno si deloval med drugim v bandih, kot sta Bleeding Fist in Naberius, kjer imata hitrost in brutalnost vodilno vlogo.

ETIENNE: Tako bom rekel … Bil sem velik fan black metala, ampak istočasno tudi dooma. Že od leta 1999 sodita med moje najljubše bande italijanski Death SS in Paul Chain. Ko smo z Bleeding Fist šli nekako v standby, sem se poskusil preusmeriti v doom vode, po drugi strani pa sem tudi kot oseba bolj umirjen in počasen, tako da mi black metal ni več povsem sedel oziroma po duši sem bil vedno doomer, hehehe.
 
DEJAN: Kakšno pa je sploh stanje s tema dvema bandoma? Sta za vedno pokopana?

ETIENNE: Glede Bleeding Fist imava basist Infernal K. in jaz namen izdati še en album, ki je bil posnet že nekaj let nazaj. Sam se moram lotiti vokalov, za kar pa moram biti v pravem moodu. Glede Naberius pa moram razložiti eno stvar … Kitarist, pevec in basist Occultus naju je z Infernal K. povabil, da posnamemo za Naberius nov EP. Tega smo tudi posneli, a glede na to, da smo bili prisotni vsi člani Bleeding Fist, smo ta material izdali na kompilaciji Deaths Old Stench. To potem praktično pomeni, da jaz in Infernal K. nikoli nisva bila uradna člana Naberius.

DEJAN: Huh, zaštrikana zgodba, ki je samo s pomočjo gospoda Googla nikakor ne bi uspel sam razvozlati.
 
DEJAN: Primorska, tvoj dom, je mala, kar pomeni, da se s preostalimi člani še redno videvate?

ETIENNE: V bistvu samo z Infernal K., ki nama pomaga z grafikami za plate in majice od Chains in ki ga itak poznam že celo življenje. Tako lahko rečem, da je on moja najbolj dolgotrajna zveza, hehehe.
 
DEJAN: Če se vrneva nazaj h glasbi … Po drugi strani pa tvoj projekt Provocator dokazuje, da povsem brez surove agresije ne moreš? Bi želel predstaviti še tega?

ETIENNE: Mah, Provocator je nekako nadaljevanje Bleeding Fist. Imel sem nekaj idej, ki so mi samevale na PC-ju, pa sem to izdal na prvem EP-ju Darkness Is Rising. Izdal sem tudi nekaj plat preko Moribund Records, samo nič kaj bolj resnega.
 
DEJAN: Pa tudi s Provocator delaš na novi glasbi ali je ta projekt trenutno povsem pomaknjen v ozadje?

ETIENNE: Mislim, da je Provocator umirajoč projekt. Zaenkrat nimam nekega interesa za nadaljevanje, tako da je definitivno projekt, ki sem ga premaknil v ozadje. Pred kratkim pa sem izdal tudi star demo projekta Vulgaris, ki bi ga mogoče nadaljeval, če bi Adrie od Sinister privolil k ponovnemu igranju bobnov. Ampak to je zaenkrat tudi v zraku.

DEJAN: Da Adrie že nekaj časa živi v Sloveniji, ker ga je k nam pripeljalo njegovo zasebno življenje, je načeloma poznano. Ob kakšni priložnosti pa sta vidva skovala prijateljske vezi?

ETIENNE: V bistvu čisto slučajno. Z Iztokom iz From Ashes sva začela za foro projekt The Phantom Collective in posnela tri komade. Iztok je Adrijev dolgoletni prijatelj, pa me je vprašal, če lahko pošlje komade Adriju za mnenje. Itak sem se strinjal in čim jih je slišal, je izrazil željo, da bi sodeloval z nama pri tem projektu, malo za tem pa sva se zelo ujela, ker sva oba zbiratelja in imava podobne poglede, kar se tiče glasbe itd.
 
DEJAN: V zadnjem »koronskem« letu dni si veliko ustvarjal oziroma poskrbel za številne izdaje, tudi v fizični obliki. Pri tem mi je zanimivo in všeč, da to niso kar neke izdaje, temveč sta njihova oblika in videz skrbno premišljena, nemalokrat pa jih spremlja tudi kakšen dodatek iz narave. Ti pri oblikovanju fizičnih nosilcev zvoka kdo pomaga?

ETIENNE: Tako bom rekel … Sam sem zbiratelj plošč, CD-jev in kaset in obožujem D.I.Y. izdaje s posebnimi gadgeti. In priznam, da tudi sam obožujem izdelovanje takih stvari. Imam projekt, ki ga še nisem izdal, ampak gre za povezavo vizualne in zvočne umetnosti, imajo pa prednost Chains, Teufel in The Phantom Collective, potem pa pride na vrsto ostalo.

DEJAN: The Phantom Collective si že večkrat omenil – kakšen projekt je to?

ETIENNE: Ja, kot sem že prej omenil, se je vse začelo zelo spontano in kot igra, ki je kmalu zatem prerasla v resen projekt, saj sta se nam za Adrijem pridružila še dodatna dva člana Sinister, in sicer bobnar Toep in basist Ghislain. Iztok, Adrie in jaz smo posneli komade z elektronskimi bobni, nato sta Toep in Ghislain dodatno posnela še bobne pa bas na Nizozemskem.

Igramo pa nek doom, recimo varianta My Dying Bride, Paradise Lost z inserti post rocka, black metala in ostale stvari, ki so se nam zdele kul tisti trenutek. Glede atmosferičnih delov pa nam je pomagal Denis Mauko iz Condemnatio Cristi, ki je tudi predhodno sodeloval s Sinister.
 
DEJAN: Na katero izdajo si z oblikovnega vidika najbolj ponosen in zakaj?

ETIENNE: Kot avtor artworka verjetno na Naj Te Vrag Pocitra, ker mislim, da sem vizualno zadel feeling plate.
 
DEJAN: Kaj pa z glasbenega vidika? Po navadi ste glasbeniki zmeraj najbolj ponosni na zadnjo izdajo. Je pri tebi tudi tako?

ETIENNE: Hm, ja, recimo na zadnji dve, hehe. Osebno je tako zaradi tega, ker je zame plata kot neke vrsta soničnega dnevnika, torej zadnja izdaja predstavlja določeno obdobje in spomine, ki jih je glasbenik oziroma avtor doživljal v določenem trenutku »kariere«, tako kot pri soundu, besedilu, snemanju itd.
 
DEJAN: Mimogrede: kako si preživel »koronski lockdown«?

ETIENNE: Glede na to, da se ni dalo špilati, sem tega izkoristil zelo ustvarjalno, saj sem posnel dve plati za Teufel, posneli smo plato za The Phantom Collective, pisal sem nove komade za Chains in druge projekte.
 
DEJAN: Poletje je tu; boš kaj koncertiral? Kdaj in kje?

ETIENNE: Torej nekaj potrjenih datumov imamo. Pred kratkim smo igrali v Kranju v okviru Trainstation Open Air, 24. julija igrava na Izola mjuzik festu, 14. avgusta na Štuku v Mariboru v okviru Brutal Janez Festa in 30. oktobra imamo potrjen špil v Avstriji na Fortress Of Doom v Gradcu.

DEJAN: Slednji zna biti malo pod vprašajem?

ETIENNE: Se strinjam popolnoma, a pravijo, da upanje zadnje umre, tako da bomo videli.
 
DEJAN: Kakšne načrte še imaš za prihodnost?

ETIENNE: Plani so špilati in promovirati novo Chains plato Musica Macabra, čeprav sem dokaj skeptičen. Imam že tudi spisanih par novih besedil za Teufel, pa seveda izdaja The Panthom Collective. Pa po vsej verjetnosti bom poleti posnel še akustičen solo EP s komadi, ki že leta čakajo na izdajo. Treba jih je sam sfiniširati, bo pa bolj taka varjinta à la King Dude, Chelsea Wolfe, Amigo The Devil ali Twin Temple. To je to za enkrat. Hvala ti Dejan za podporo, pa upam, da kmalu še kako v živo rečeva.

DEJAN: V Mariboru se temu zagotovo ne boš izognil, hehe.

SORODNE VSEBINE:
29. 10. 2009Empty, Bleeding Fist, Naberius / Novice
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana