Na današnji dan
2003
Gojira izdajo svoj drugi album The Link
NAGRADNE IGRE
Traja do: 14. 4. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

INTERVJUJI

19. 11. 2021

Snovalci slovenske metal scene: Homeland Production

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: TILEN

Ime intervjuvanca: Tilen Sapač
Ime organizacije/društva: Homeland Production
Lokacija delovanja: Murska Sobota
Glasbena zvrst/žanr: rock, metal, country, blues, pop, synthwave …
Kontaktna e-pošta: info@homelandproduction.com
Spletna stran: www.homelandproduction.com
Član banda: ex-Voice of the soul (Slo), Division of Madness (Ger), Now Playing (Flo)

 

DEJAN: Kdaj in kdo je ustanovil Homeland Production?
TILEN: Ustanovil sem ga sam, julija 2019.
 
DEJAN: Kako je do tega prišlo? Kaj je botrovalo odločitvi o ustanovitvi studia?
TILEN: Želja oziroma ideja po tem se je razvijala dolgo. Z glasbeno produkcijo sem se ukvarjal amatersko približno 12 let, vendar so se stvari začele »sestavljati« šele 2019. Ta korak sem sicer že hotel narediti prej v življenju, vendar ni enostavno. Služba, kot je moja, nima »blueprinta« ali navodil, je nekaj, kar si moraš ustvariti sam, z lastnimi idejami, vizijami, izkušnjami in seveda trdno voljo. Če se dobro spomnim, je odločitev padla nekaj let pred ustanovitvijo, ko sem dobil priložnost za sodelovanje v nekaj projektih iz tujine, in sicer kot pevec, kitarist in tudi producent. Se mi zdi, da so mi te izkušnje dale res veliko, čeprav je vse potekalo online z izmenjavo »track-ov«, vendar sem dobil nov vpogled oziroma drug način dela v produkciji, izkušnjo s tujimi glasbeniki in producenti, kot so Pat Travers, ki je sodeloval kot gost na eni izmed skladb od Now playing, Terry Brown kot mešalec zvoka (Rush, Cutting Crew, Max Webster, Lizzy Borden, Fates Warning, Voivod ...) in recimo mastering inženir Adam Ayam (Alter Bridge, Bad Religion, The Bee Gees, Ace Frehley, A Perfect Circle, Keith Urban, Rolling Stones, Rush, Megadeth ...), če omenim samo nekaj imen. Sicer pa ne gre toliko o imenih, ampak vsaka dodatna izkušnja ti da nek širši vpogled na skupno sliko, ki je posledično vedno bolj izostrena in ti da vedeti, da si na dobri poti.
DEJAN: In kako si sploh dobil to priložnost? Si bil ob pravem času na pravem mestu?
TILEN: Dejansko so me našli drugi preko mojega Youtube kanala, kjer sem pred leti naredil nekaj kitarskih in vokalnih priredb, in zgleda se je vse to obrestovalo, saj me je za glasbena sodelovanja kontaktiralo kar nekaj različnih ljudi iz različnih držav.
 
DEJAN: Kako pa si prišel do imena?
TILEN: Čeprav me mnogi poznajo bolj kot kitarista in producenta v metal in rock glasbi, se sam nikoli nisem zvrstno opredeljeval. Obožujem več ali manj vse zvrsti in vedno mi je bilo pomembno le eno, da je glasba dobra, kajti dobra glasba gane dušo. S tega vidika sem hotel ime, ki ne zveni že samo po sebi po neki določeni zvrsti, ampak da zveni bolj odprto in preprosto. Ker sem tudi sam glasbenik, za pisanje in produkcijo glasbe rabim svoj miren kotiček, kjer se imam možnost posvetiti svoji kreativnosti. Ta prostor in čas zelo cenim, zato tudi hočem, da vsi, ki pridejo do mene, čutijo enako, da so v nekem domačem okolju, kjer pozabiš na težave in se zliješ v drugi svet, svet glasbe. Hkrati pa sem mnenja, da če glasbenik resnično želi ustvariti dobro glasbo, ki je resnična in unikatna, se mora vrniti nazaj »domov«, nazaj k sebi, najti tisto bistvo, ki ga vsi nosimo v sebi in zato moraš iti »domov«. Zato »Homeland Production«.
DEJAN: Zanimivo razmišljanje.
 
DEJAN: Nate oziroma tvoj studio sem v glavnem postal pozoren zaradi nedavne novice o nastanku novega prleška heavy metal banda Einschlog. S kom še delaš?
TILEN: Tako. Z Einschlog smo nedavno zaključili s produkcijo albuma Guts and glory, ki ga lahko že poslušate na spletu, CD pa bo na voljo v kratkem. Trenutno imam še dva večja odprta projekta, ki sta še oba v procesu pisanja glasbe. Pri enem sodelujem z glasbenikom Alice Fox, kjer se vse vrti okrog synthwave glasbe, v drugem projektu pa sodelujem z Julijo Fajhtinger, kjer sva usmerjena v pop/rock/country glasbo. Poleg dela na trenutnih projektih pa sodelujem še z veliko mladimi glasbeniki, ki jim pomagam in jih vodim skozi proces glasbene produkcije. Tako da se vedno nekaj dogaja.
DEJAN: Okoli denarja ni nikoli najbolj prijetno govoriti, a dejstvo pač je, da je treba tudi znanje ali z njim povezane storitve plačati. Vse našteto torej opravljaš proti plačilu, ali je »delo z mladimi glasbeniki« treba razumeti kot prostovoljstvo?
TILEN: Vse svoje storitve, ki jih ponujam, so plačljive, ne glede na to, kdo je stranka, saj to počnem v okviru svojega podjetja in navsezadnje za vsako storitev, ki jo ponujam, stoji ogromno znanja, izkušenj in truda, ki ga potem dam naprej, in to se mora ceniti. Seveda preden sem imel svojo firmo in sem se ukvarjal z glasbeno produkcijo le kot hobby, sem marsikaj naredil tudi zastonj.
DEJAN: Tako je, se povsem strinjam.
 
DEJAN: In če ostaneva pri temi … Kaj točno ponujaš v svojem studiu? Za katere storitve se lahko bandi obrnejo nate?
TILEN: Kar ponujam, je pisanje in produciranje glasbe, snemanje, miksanje in mastering. Torej lahko me najameš za eno od teh storitev ali vse, bodisi za avtorsko glasbo ali priredbe. Za tiste, ki pa se želijo naučiti, kako poteka moje delo, se pa lahko individualno učijo glasbene produkcije pod mojim vodstvom. Učim pa tudi kitaro.
 
DEJAN: Kdo se najpogosteje obrača nate?
TILEN: Zadnje čase predvsem mladi glasbeniki, ki se želijo naučiti več oziroma si želijo pridobiti izkušnje s področja snemanja, nekateri tudi pisanja avtorskih skladb.
 
DEJAN: Delaš vse sam ali stoji za tabo več članska ekipa?
TILEN: Zaenkrat nimam ekipe, tako da delam vse sam.
DEJAN: Tvoje znanje in tvoje delo sta unikatna, kar pomeni, da je to tudi težko prenesti na nekoga drugega. Vsaj ne tako zelo hitro. Po drugi strani se je treba najprej uveljaviti. Kar želim povedati ali vprašati … Sploh čutiš neko potrebo, da bi sprejel še nekoga tretjega?
TILEN: Zaenkrat ne. Kot si že sam povedal, je moje delo zelo unikatno in hkrati zahtevno. Težko je najti nekoga, ki bi kdaj namesto mene opravil moje delo, kot si ga sam zamišljam. Zato je toliko pomembnejše za glasbenike, da si najdejo sebi primernega producenta, ki jim bo zagotavljal najboljši rezultat. Pomaga se lahko mogoče pri editiranju in pripravljanju projektov na mix. V tem primeru bi verjetno najel nekoga od kolegov, ki se prav tako ukvarjajo s produkcijo, ali svojega učenca.
 
DEJAN: Kateri je »največji« album, ki si ga kdaj koli posnel ali pomagal posneti?
TILEN: Je pravkar v nastajanju, ampak več o tem kasneje v 2022.
DEJAN: Lahko vsaj poveš, ali gre za album metal zasedbe?
TILEN: Sicer sem imel v mislih več projektov, vendar je med njimi tudi metal projekt.
 
DEJAN: Kaj te pri tvojem delu najbolj veseli?
TILEN: Definitivno ustvarjalni proces, ki se nenehno preliva iz enega v drug proces in hkrati noben od teh procesov ni nikoli enak, vedno je nekaj novega, unikatnega.
 
DEJAN: Kaj pa sploh ne maraš pri svojem delu? Sploh obstaja kaj takšnega?
TILEN: Trenutno se ne spomnim nič takšnega, da bi me pri mojem delu motilo. Želim si le, da bi mogoče živel nekje drugje, kjer je glasbena scena bolj živa, kjer je več glasbenikov in posledično bi lahko steklo več projektov.
DEJAN: Kje konkretno so po tvojem uresničeni takšni pogoji?
TILEN: Idealno ni nikjer, vendar definitivno obstajajo mesta, kjer je glasbena scena bolj razvita, in tam, kjer je več glasbenikov, je tudi več povpraševanja. Eno tako mesto je recimo vsem znan Nashville in okolica, kjer res scena mrgoli z glasbeniki in studii. V Evropi je podobna scena na Nizozemskem, kjer je glasbena scena zelo aktivna, da pa o skandinavskih državah sploh ne govorim. Tam je recimo metal sprejet tako, kot je pri nas sprejeta pop glasba. Sam tudi spremljam veliko producentov iz tujine in, če spregledamo trenutno situacijo, se na splošno v tujini veliko več dogaja. Sicer imamo v Sloveniji kar nekaj studiev, vendar, kot pravim, ni pravega povpraševanja, vsaj v zvrsteh, v katerih se sam gibam. Je pa res, da se je glasbeni svet v zadnjih časih zelo spremenil in posledično tudi način snemanja glasbe. Vse več je »home« studiev in vse več se dela »in the box«, kar pomeni s »plugin-i« na računalniku, ki simulirajo analogne komponente. Tudi cenovno je vse skupaj bolj dosegljivo, kot pa je bilo nekdaj, in, če si kvaliteten ter si narediš ime, se tudi preko spleta da narediti veliko. Seveda je pa vedno lažje, če štartaš nekje, kjer imaš več možnosti že v osnovi.
DEJAN: Glede na izkušnjo, ki sem jo imel v začetku meseca v avstrijskem Gradcu, kjer se je trlo domačih metalcev, da so s svojim obiskom počastili skorajda izključno domače bande, je po tvojem Avstrija tudi takšen kraj? Je po tvojem avstrijska glasbena scena daleč pred nami?
TILEN: Težko je povedati, če je in zakaj je glasbena scena v sosednjih državah bolj razvita kot pri nas ali morda gre samo za večji trg. Torej gre za večje povpraševanje, posledično pa si lahko organizatorji zaradi boljših pogojev privoščijo več. Je pa res, da se v različnih državah čuti druga kultura glasbe in z njo tudi drugačne zahteve in pričakovanja.
 
DEJAN: Morajo bandi izpolnjevati kakršne koli pogoje, da lahko sodelujejo s tabo?
TILEN: Ne, nimam nobenih posebnih pogojev. Dokler je band zainteresiran, resen in pripravljen.
 
DEJAN: Kje se sploh nahajaš?
TILEN: V Murski Soboti.
 
DEJAN: Kaj priporočaš bandom, preden se odpravijo v studio?
TILEN: Vse prevečkrat vidim bande, da gredo v studio brez, da bi se zmenili pomembne stvari, kot so recimo avtorstvo, financiranje ali najti pravega producenta. Včasih tudi opažam, da med člani ni pravega zaupanja, in potem se zgodi, da se te stvari rešujejo v studiu. Takrat, ko je band v studiu, bi se band moral stoodstotno posvetiti snemanju in ničemer drugemu. To so malenkosti, ki se znajo nakopičiti, in takrat je zmeda. Zato vsakemu bandu priporočam, da preden gre v studio, najame sebi pravega producenta in se z njim posvetuje o vseh procesih produkcije.
 
DEJAN: Predvidevam, da korona ni preveč vplivala na tvoj posel?
TILEN: V času, ko smo bili zaprti, je nekaj strank odpovedalo snemanja. Občasno me tudi najamejo kot tonskega mojstra na koncertih in, ker je zadnje čase odpadlo veliko koncertov, lahko povem, da je vplivalo, vendar live-miksing ni moja primarna stvar, ki jo počnem. Mogoče me je to obdržalo, da delam več različnih stvari, in zato se tudi vedno nekaj najde za delati.
 
DEJAN: Obstaja kakšen band, s katerim bi želel sodelovati? Zakaj?
TILEN: Definitivno. Če govorimo o domačem metalu, bi bilo fajn sodelovati z Metalsteel, Paragoria, Hellcrawler, Jegulja, Omega Sun, Kormorana, Fierine, Shadowicon. Zakaj? Preprosto mi je všeč glasba, ki jo bandi preigravajo. Tudi bandi, s katerimi sem že sodeloval, se pravi Dickless Tracy, Železobeton in Ashine, bi bilo fajn, da še kdaj ponovimo zadevo.
 
DEJAN: V preteklosti sem te večkrat videl za mešalno mizo Metal Klavnice v murskosoboškem MIKK-u. Predvidevam, da še sodeluješ s Hermanom, čeprav v zadnjem času manj, kot si že sam povedal?
TILEN: Tako je. S Hermanom sodelujeva že od nekdaj, če se dobro spomnim od leta 2006 ali 2007. Pravzaprav se je moja glasbeno-produkcijska pot začela skupaj s Hermanom, kjer sva na začetku skupaj posnela kar nekaj bandov, in prav takrat sem se veliko naučil. Predvsem to, da se z malo opreme da narediti veliko. Lepo se je spomniti teh začetkov. Kasneje pa me je Herman še angažiral pri produkciji vseh treh Vulvathrone albumov. Čakam, da napišejo material za 4. album, da gremo spet v akcijo, hehe.
 
DEJAN: Kako pa je kaj s tvojimi bandi? Nekoč si igral v Voice Of The Soul, za kar pa se je vedelo, da je projekt, ki ne bo trajal večno. Kako stojijo zadeve okoli tega projekta?
TILEN: Res je. V Voice Of The Soul sem bil kitarist in občasni pevec. To je bil le projekt, ustanovljen za nekaj koncertov, da smo se na nek svoj način poklonili dvema velikima glasbenikoma, in sicer Chucku Schuldinerju in Dimebagu Darrellu. Sicer je projekt doživel veliko pozitivnih kritik, na kar niti sami nismo računali, tudi v tujini so nas sprejeli dobro. Vendar kot si že sam omenil, to ni bil projekt za dalj časa.
 
DEJAN: Te sicer še kaj mika, da bi spet stopil na oder?
TILEN: Absolutno me mika, želja je velika in upam, da bo še prilika stopiti na oder. Kje in na kak način, pa se pustim presenetiti.
 
DEJAN: Pa si trenutno v kakšnem bandu, da bi to sploh bilo neposredno možno?
TILEN: Trenutno nisem v nobenem bandu, so le neki projekti preko spleta, kjer smo nekako ohranili stike in se vsake toliko časa slišimo ter naredimo kaj za dušo.

SORODNE VSEBINE:
17. 6. 2014Voice of the Soul / Reportaže
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
KONCERTI & FESTIVALI
18. 4. 2024
Tarot, Woygn
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
19. 4. 2024
Slash featuring Myles Kennedy and the Conspirators, Mammoth WVH
MVM Dome, Budimpešta, Madžarska
19. 4. 2024
Metal Fusion: Sakrabolt, Corpse Grinder, Force of Impact
Mladinski center Zagorje ob Savi
19. 4. 2024
Diocletian, Sitis, Snøgg, Häxänking
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška
19. 4. 2024
Mary Rose, Cowboys from Hell
Klub Jedro, Medvode
20. 4. 2024
Schirenc plays Pungent Stench, Dickless Tracy, Behind the Rails
JUZ Wolfsberg, Avstrija