Na današnji dan
1982
Randy Rhoads umre v letalski nesreči, star komaj 25 let
NAGRADNE IGRE
Traja do: 10. 3. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

INTERVJUJI

15. 3. 2021

Noctiferia

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: UROŠ

Avtor fotografije: Simon Pelko

Noctiferia so band transformacij in reform. To nenazadnje dokazujejo tudi s svojim zadnjim albumom Reforma (Tribute to Laibach), ki bo luč sveta ugledal 28. maja. Ustvarjalni proces je trajal kar nekaj časa, a končni izdelek, ki sem mu smel predčasno prisluhniti tudi sam, me je prepričal v to, da se je splačalo biti potrpežljiv. Kaj več o albumu in zasedbi na splošno, ki je v zadnjem času doživela tudi nekaj kadrovskih sprememb, pa bo povedal Uroš Lipovec, ustanovni član in basist zasedbe.

DEJAN: Zdravo. Posneli ste album izključno s priredbami skupine Laibach. Zakaj? Od kod vam ta želja?

UROŠ: Nikoli ni bila skrivnost, da nam je velik del stvaritev skupine Laibach tako zvočno kot vizualno bil od vedno blizu in del inspiracije. Zamisel za predelavo je zrasla na Igorjevem zelniku že leta nazaj, in sicer je šlo sprva za idejo o eni pesmi. Ko pa se je bandu pred leti pridružil zdaj bivši član Dame Tomoski, smo se začeli pogovarjati o treh in kasneje končali s celim albumom.

DEJAN: Album ste poimenovali Reforma. Naslov mi zveni všečno, a pa ste z njim želeli na kar koli namigniti?

UROŠ: Dejansko je naslov precej tehničen. Gre za spremembo oblike že obstoječega umetniškega izraza oziroma reformo pesmi po našem okusu. In zveni všečno.

DEJAN: Album ste opremili z introm z naslovom Barbarians Are Coming. Ste tega izbrali zaradi naslova? Zakaj sicer sploh ta uvod, konec koncev po dolžini ne dosega niti ene minute?

UROŠ: Uvod je edino avtorsko delo na albumu, ki ni predelava in smo ga tudi zato ločili od prve pesmi. Prav tako ima večina naših albumov uvod in nam je to nekako samoumevno.

DEJAN: Pri snemanju ste sodelovali s tremi tujimi glasbeniki. To so bili David Vincent in Attila Chisar na vokalu ter Jørgen Munkeby na saksofonu. Kako ste se spomnili na prvega, ni težko pogruntati, če človek pozna vsaj malo diskografijo od Morbid Angel. Pa je bil David takoj za sodelovanje?

UROŠ: Sodelovanje z Davidom predstavlja uresničeno najstniško željo. V bistvu je rekel, da mu bomo izpolnili dolgoletno željo, on pa je nam našo. Bil je takoj za sodelovanje, kar smo izkoristili in z njim posneli tudi video za komad »Now You Will Pay«.


DEJAN:
Pa ste snemali na daljavo vsak zase ali ste dejansko skupaj stopili v studio?

UROŠ: V dobi interneta smo se izognili dodatnim stroškom in zapletom ter zadevo posneli na daljavo. Kljub temu je bilo delo z vsemi gosti zelo zanimiva in pozitivna izkušnja, kar verjamem, da se sliši tudi na končnem izdelku.

DEJAN: Kako pa so potekala pogajanja z Attilo?

UROŠ: Attilo smo spoznali približno 10 let nazaj na evropski turneji, zato ni bilo treba posebej predstavljati sebe ali projekta. Vedeli smo, da je velik fan Laibach, in tudi on je rekel, da si je vedno žele narediti nekaj podobnega.

DEJAN: Kako ste pa prišli do tega, da se dogovorite z Jørgenom, da odigra saksofon pri enem komadu? Kdo to sploh je?

UROŠ: Slovenska akropola je najbolj eksperimentalen komad na plošči, zato smo za njega iskali nekaj drugačnega. V nekem trenutku je na misel prišel Jørgen in njegova unikatna uporaba saksofona v metalu. Prav tako je fen Laibach, super oseba in glasbenik ter tretji gost, ki je svojo vlogo opravil vrhunsko.

DEJAN: Kako pa ste se določili, kateri komad ponuditi Davidu in Attili?

UROŠ: Izbor je bil dokaj enostaven. David je dobil prvo pesem, ki je bila narejena, Attila pa je lahko izbiral med dvema in izbral je Tanz Mit Laibach.

DEJAN: Kako pa je sicer potekal vaš izbor komadov? Za nekaj naslovov se mi zdi povsem razumljivo, da so pristali na albumu, saj spadajo med prepoznavnejše v Laibachovi diskografiji, kakšen je pa tudi manj znan.

UROŠ: Izbor komadov je bil brez neke določene vizije in izbrani so bili dokaj naključno oziroma glede na predloge članov banda. Edini komad, ki ga nismo zbrali sami, ampak nam ga je »ponudil« kot izziv Matevž Kolenc (Melodrom, Laibach) je Slovenska akropola.

DEJAN: Se pravi, da ste v zvezi z Reformo bili tudi v navezi z Laibach? V kateri fazi procesa ustvarjanja albuma ste jih kontaktirali?

UROŠ: Srečanje z Matevžem Kolencem je bilo bolj naključje. Resno smo jih kontaktirali, ko je bil album že končan, ker je bilo treba urediti tudi nekaj birokracije. So pa vsi člani Laibach dobili album v poslušanje takoj, ko je bil končan.

DEJAN: Kako je pa potekalo snemanje albuma? Tega ste naznanili že leta 2018, luč sveta pa bo ugledal komaj letos. Kaj je temu botrovalo?

UROŠ: Snemanje je potekalo počasi, ker smo na zadevo na začetku gledali kot na nek stranski projekt, brez jasnega cilja. Vmes je prišlo do menjave članov, novi management, nova založba, novi gostje na albumu, miks in mastering, covid-19 party itd. Vse to vzame veliko časa in energije, toliko več, če stremiš h kvaliteti in ne kvantiteti.

DEJAN: Kot si ravnokar že sam omenil, sta vmes zasedbo zapustila dolgoletna člana, in sicer bobnar Matjaž in kitarist Roman Fileš. Kdo sta nova člana in koliko sta onadva prispevala k albumu? Konec koncev se je v teh letih spremenila tudi tracklista …

UROŠ: Nova člana sta »stara znanca« slovenske scene. Kitarist je Andrej Blatnik, ki drugače igra pri zasedbi Ambra, se pa poznamo še iz časov banda Ophidian, ko smo tudi večkrat skupaj nastopali. Med drugim je Andrej že nastopal z nami leta 2017 v Franciji, zato je bil logična izbira. Urbana Krča, ki drugače igra tudi pri bandu Klon, pa smo v bistvu našli bolj po naključju in je kot šolan in profesionalni glasbenik v band prinesel tudi nekaj več discipline.

Oba pa bosta do izraza prišla predvsem v živo, ker je bil velik del materiala za ploščo pripravljen že pred njunim prihodom v band.

DEJAN: Menda se je spremenila tudi naslovnica? Odločili ste se za belo barvo. Gledate optimistično v prihodnost?

UROŠ: Naslovnica se je spremenila, ker smo se odločili, da za njen koncept in oblikovanje poskrbi Valnoir iz pariškega studia Metastazis, ki je znan po sodelovanju z Behemoth, Ghost, Amorphis, Laibach itd. Ker ne gre za klasičen studijski album, smo si zaželeli nekaj drugačnega. Na prihodnost pa gledamo optimistično, a z grenkim priokusom.

DEJAN: Kateri komad je tvoj najljubši in zakaj?

UROŠ: Meni osebno No history. Je eden izmed zadnjih komadov, ki smo se jih lotili, in ima veliko značilnosti naše avtorske glasbe. Gre za zelo dinamičen komad, ki zveni masivno in ravno prav mistično. Vse skupaj pa zaključi super vokal. To bo tudi drugi single in video.

DEJAN: Predstavitev albuma sledi ta četrtek. Pretočni koncert se bo predvajal iz Kina Šiška. Kaj lahko pričakujejo gledalci oziroma poslušalci?

UROŠ: Gre za predstavitev plošče v celoti, pripravljamo pa tudi drugačno odrsko sceno, kot so je ljudje navajeni iz Kina Šiška. Vsekakor se bomo potrudili, da koncert ne bo dolgočasna izkušnja iz domačega kavča. Splača se pogledati!

DEJAN: Boste poleg Reforme zaigrali še katere druge komade?

UROŠ: Sledilo bo še nekje šest komadov, koncert naj bi trajal slabo uro.

DEJAN: In še za konec: upaš za poletje namigniti kakšen nastop ali nimate še nič načrtovanega?

UROŠ: Trenutno se ukvarjamo z evropsko turnejo, ki naj bi se zgodila konec leta. Je pa zaradi korone še vse v zraku in je težko delati načrte. Na poletje žal ne računamo preveč, ostaja pa nam upanje.

SORODNE VSEBINE:
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
KONCERTI & FESTIVALI
19. 3. 2024
Enslaved, Svalbard, Wayfarer
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
19. 3. 2024
Taake, Nordjevel, Theotoxin
Boogaloo, Zagreb, Hrvaška
20. 3. 2024
Attila, Born of Osiris, Aviana, Crown Magnetar
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
22. 3. 2024
Weekend Toretoure Vol. 1: Macabre Demise, Athiria, Hailstone
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
23. 3. 2024
Noise Wagon Vol. 12: Warfare, Culto Del Cargo, Cimex, Vivere Merda, Obscene Revenge
Binario 9, Viale Miramare 51, Trst, Italija
23. 3. 2024
Sovrag, Hellsword, Samperium
TrainStation SubArt, Kranj