REPORTAŽE

20. 3. 2023

Kataklysm / Soilwork / Wilderun

Kino Šiška, Ljubljana / 24. 2. 2023
Avtor: Ožbej Zupančič in Kaja Zupančič

Z ogromno zamudo prihaja reportaža s koncerta pred skoraj mesecem dni. Zamuda je opravičena, saj sem komaj nedavno, natančneje na graškem koncertu Gorgoroth, Doodswens, Hats Barn in Tyrmfar, prejel povabilo za vrnitev v ekipo Paranoid kot dopisnik iz »tujine«. Gradec ni ravno daleč, kajne? Da se odkupim za zamudo, je reportaža gledana skozi štiri oči – na koncert sem namreč povabil tudi sestrično Kajo, ki še ni imela možnosti videti nastopajočih v živo. (Ožbej)

V Kinu Šiška nisem bil že res dolgo, na pamet bi rekel, da sem nazadnje poslušal Testament, Annihilator in Death Angel pred slabimi šestimi leti. Razen cen pijače se sicer ni spremenilo dosti. Dve pivi in deset evrov kasneje sva se s Kajo odpravila v dvorano, kjer je začela igrati prva skupina, ki je nisem poznal, njihov logo pa je bil tudi težko berljiv. Kaja je hitro uporabila Gen Z talent in pogooglala – šlo je za Američane Wilderun. Začeli so rahlo tiho, a zanimivo. Po treh komadih bi jih kategoriziral kot mešanico Opeth, Swallow the Sun in mogoče odtenek Porcupine Tree. Vokal je bil večino seta čist, kar je bilo škoda – glasba bi bila bolj dinamična z growli. Pretiravanje z epskimi elementi tudi ni pustilo najboljšega vtisa, a je bil nastop vseeno dovolj dober, da sem jih v naslednjih dneh med dolgočasnim delovnim vsakdanom ponovno preveril na YouTubu. Zainteresiranim bralcem priporočam za pokušino komad The Tyranny of Imagination ali kar celotno setlisto odigranih štirih komadov: The Tyranny of Imagination, Identifier, Passenger, Far From Where Dreams Unfurl. (Ožbej)


Po zanimivem setu se je začela dvorana vedno bolj polniti. Postavil sem se v desni kot odra, kjer ni bilo takšne gneče. Med publiko sem srečal starega melodeth znanca iz študentskih časov, ki ga nisem videl vsaj deset let. Podebatirala sva o göteborški sceni in lanskem koncertu In Flames ter At the Gates na Dunaju, nakar so se kmalu zatemnile luči. Moram priznati, od »Velikih štirih« Göteborga At the Gates, In Flames, Dark Tranquillity in Soilwork so mi za moj okus slednji še najmanj povšeči, kajti manjka jim agresije in klasičnih death metal elementov. Zato sem pa bil toliko bolj presenečen, da jim je po uvodnem komadu Övergivenheten uspelo ustvariti ustrezno vzdušje, iz katerega se je kar takoj razvil prvi moshpit. Komadi in odrske barve so se zlivali ena v drugo, mosh pa kar ni pojenjal, zato sem se odločil razmigati stare kosti, da z zgledom pokažem Kaji, kako se spodobi plesati na metal koncertu. (Ožbej)

Setlista Soilwork: Övergivenheten, This Momentary Bliss, Stabbing the Drama, The Living Infinite I, Is It in Your Darkness, Electric Again, The Living Infinite II, Bastard Chain, Valleys of Gloam, The Nurturing Glance, Harvest Spine, Death Diviner, The Ride Majestic, Arrival, Nerve, Stålfågel.

Po naročilu piva, srečanju z bivšo sodelavko iz Avstrije (iz Beljaka je prišla cela delegacija) in obisku merch stojnice je napočil čas za razlog mojega obiska Ljubljane. Glasba je res najboljši približek časovnega stroja, ki ga trenutno poznamo. Kataklysm sem aktivno poslušal med izidi albumov Shadows & Dust, Serenity in Fire in In The Arms of Devastation, se pravi med letoma 2002 in 2006, ko sem bil še mladoleten. Po začetku seta sem se tudi ravno tako počutil. Na odru so norele štiri postave s temnimi skodranimi lasmi, jaz pa daleč od vseh lepot odraslega življenja in odgovornosti, povezanih z družino, službo, financami itd. Ne vem več, kdaj se je zgodilo, a med enim komadom se je naenkrat začelo crowdsurfanje in stage diving. Opogumil sem Kajo, da gre skočit z odra in test je opravila z odliko: celo sam frontman je z nasmeškom in iztegnjenim kazalcem odobril dejanje. Sliko, ki jo je posnela Kaja, pa verjetno ne bi uspelo niti profesionlanemu fotografu. Časovni stroj je mlel hitro in skoraj dve uri sta minili, kot bi mignil. Če me spomin ne vara, nas Kataklysm obiščejo poleti v Velenju v okviru festivala MetalDays 2023, zato tisti, ki jih vam ni uspelo videti tokrat, izkoristite priložnost. (Ožbej)

Setlista Kataklysm: Push the Venom, Guillotine, Narcissist, Underneath the Scars, Where the Enemy Sleeps..., Manipulator of Souls, To Reign Again, The Killshot, Outsider, Crippled & Broken, At the Edge of the World, As I Slither, In Shadows & Dust, The Black Sheep, Blood in Heaven.

-----------------------

V organizaciji MetalDays se je v Kinu Šiška v petek, 24. februarja, odvilo ogrevanje za MetalDays 2023. Najprej so nastopili Wilderun, ki prihajajo iz Bostona. Kljub nekoliko manjši množici pod odrom je bilo vzdušje že med njihovim nastopom odlično. (Kaja)


Nekoliko bolj energično je nato nadaljevala švedska death metal skupina Soilwork. V sprednjih vrstah se je že nabrala lepa množica ljudi in kmalu so se tudi vsi razživeli. Manjkal ni niti moshpit, saj so se vsi prepustili zvokom death metala in preprosto uživali. Svoj nastop so začeli s svojo bolj znano pesmijo Övergivenheten in nato nadaljevali s samimi odličnimi komadi, kot so Arrival, Is It in Your Darkness in Death Diviner. Švedi so svoj nastop zaključili s komadom Stålfågel. (Kaja)

Že ta banda sta popolnoma ogrela množico, ki je le še čakala zadnje nastopajoče. To je bila kanadska death metal skupina Kataklysm. Tudi za mene je bil nastop te skupine nepozaben. Najprej je na oder uspelo prisurfati neki ženski, a kmalu sem tudi jaz izkoristila situacijo in kar naenkrat sem stala na odru, pred mano pa nabito polna dvorana. Občutek, da sem bila deset sekund frontwoman od Kataklysm, ter pogled in nasmešek kitarista Jean-François Dagenaisa mi bodo ostali še dolgo v spominu. Kot tudi skok z odra med množico. Kataklysm se niso pustili motiti, nadaljevali so s polno hitrostjo komada The Killshot, singla z aktualnega albuma Unconquered izpred treh let. Manjkala ni niti pesem In Shadows & Dust iz leta 2002, ki je meni ena ljubših. Skozi celoten večer so zaigrali kar petnajst pesmi. Pogrešala sem edino mogoče izvedbo Taking the World by Storm, vendar je težko med vsemi studijskimi albumi izbrati ravno tiste komade, ki bodo v celoti zadovoljili vso zbrano množico. Kljub prehitremu koncu je bila izvedba celotnega dogodka odlična. Sama akustika in vzdušje sta bila več kot super. Kino Šiška se je ponovno izkazala kot ena boljših lokacij za izvedbo takih dogodkov. (Kaja)

Avtorica fotografij je Kaja Zupančič.

SORODNE VSEBINE:
21. 8. 2006Metal Camp 2006 / Reportaže
ZADNJE OBJAVE
KONCERTI & FESTIVALI
29. 5. 2024
Metallica
Ippodromo Snai La Maura, Milano, Italija
31. 5. 2024
Britof, Jegulja
Dvorana KS Podlubnik - Stara Loka, Škofja Loka
1. 6. 2024
Metallica
Magna Racino, Ebreichsdorf, Avstrija
1. 6. 2024
Payale Royale, July Jones
Cvetličarna, Ljubljana
4. 6. 2024
Rats Will Feast, Sociasylum, Smedja in Smetke, TupaTupaTam
TrainStation SubArt, Kranj
5. 6. 2024
Hard Charger, Saccage
Jalla Jalla, Metelkova, Ljubljana