Na današnji dan
1956
Rodi se Steven Barry “Lips” Kudlow, kitarist in ustanovni član Anvil
NAGRADNE IGRE
Traja do: 18. 2. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

22. 11. 2013
Arsaidh - Roots
Darker Than Black Records, 2013

Àrsaidh je morda res še en one-man band, saj slednji dandanes na sceni niso več redkost, vendar je škotski folk metal projekt, ki se je pred kratkim preimenoval v Saor, vsekakor lepa izjema, ki potrjuje pravilo. Prvenec Roots slika keltsko preteklost Škotske, ki je v malce fantazijskem duhu zanimivo upodobljena na naslovnici; škotsko višavje v času, ko se jesen preveša v zimo.
Zvočna podoba ploščka je za prvenec precej izpiljena, zaradi rahle distorziranosti in podobnih stuktur pesmi spominja na angleške Fen, na trenutke tudi na starejše Agalloch. Na nekaterih odsekih je zaradi kombinacije razigrane piščali ob enostavni godalni spremljavi zelo sorodna prvencu ukrajinskega banda Kroda (Cry to me, river…), kot je to proti koncu prve pesmi Roots. Kljub vsem asociacijam, ki jih Àrsaidh vzbujajo, sama glasba ne predstavlja kopije njenih vplivov, kvečjemu je njen avtor, Andy Marshall, posvojil nekaj oprijemov in jih spretno vkomponiral v precej močno osnovo, ki je skupna vsem štirim pesmim. Marshall se prav tako poslužuje raznoraznih vokalnih tehnik, s katerimi spreminja vzdušje na posameznih komadih; na primer močan, bojevit vokal v Carved in Stone ob koncu dopolni blag, a melodičen clean vokal. V istem komadu zaradi hurdi gurdija in nekaterih melodij morda malce spominja na starejše Eluveitie, kar je bežna, seveda pa ne edina vzporednica med skupinama, saj se obe v osnovi tematsko oklepata keltske dediščine, le vsaka geografsko glede na drugo vejo. Posebno, predvsem pa zelo pristno vzdušje odlikuje dvominutni instrumental Saorsa, kjer zvok vetra nadvlada dudam v ozadju, kratek intermezzo pa poslušalca pripravi na A Highland Lament, najbolj epski komad na ploščku, tako po dolžini sedemnajstih minut in pol kot tudi po umirjeni, a hkrati veličastni orkestralni spremljavi, ki jo dopolnjujeta udarni in brezkompromisni vokal, sicer precej klasične harmonije vseh glasbil in ritmi, vendar se vsi elementi ne bi mogli bolj skladati.
V skoraj 50 minutah Marshall s prvencem izkaže vse svoje spretnosti, razkrije tudi nekaj pomenljivih vplivov. Àrsaidh je po In Vino Veritas Marshallov že drugi solo projekt in med obojima je Škot deloval v več drugih skupinah, med drugimi tudi pri Falloch, kar se deloma tudi občuti na aktualnem ploščku. Če izvzamemo neizviren, a precej pomenljiv naslov, je Roots več kot obetaven začetek za Àrsaidh. Je dinamičen, močan in zasanjan plošček za katerega upam, da mu bodo v prihodnosti sledili še drugi.

SORODNE VSEBINE:
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
1. 3. 2024
Iz ropotarnice: Morgion - Solinari
Recenzija
28. 2. 2024
The Lion's Daughter - Bath House
Recenzija
27. 2. 2024
Chains - Rito Funebre (split z Black Spell)
Recenzija
23. 2. 2024
Vitriol - Suffer & Become
Recenzija
22. 2. 2024
Goragorja - Monokrom
Recenzija
20. 2. 2024
Troll - Trolldom
Recenzija
16. 2. 2024
Iz zakladnice: Varathron - The Crimson Temple
Recenzija
15. 2. 2024
Voltumna - For Death Is Fate (EP)
KONCERTI & FESTIVALI
2. 3. 2024
Black Abyss Ritval: Guyođ, Saturnists, Naire
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
5. 3. 2024
Cryptopsy, Atheist, Serpentslain, Almost Dead
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška
6. 3. 2024
Cradle Of Filth, Wednesday 13, Sick N' Beautiful
Dürer Kert, Budimpešta, Madžarska
6. 3. 2024
Cryptopsy, Atheist, Monastery, Almost Dead
Jugend- und Kulturzentrum Explosiv, Gradec, Avstrija
7. 3. 2024
Amaranthe, Dragonforce, Infected Rain
Gasometer, Dunaj, Avstrija
7. 3. 2024
Leprous, The Hirsch Effekt, Fight the Fight
Szene, Dunaj, Avstrija